کد خبر: ۳۲۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
نتایج یک نظرسنجی در ترکیه نشان داد که ۵۶.۲ درصد از شرکنندگان تمایلی به رای‌دادن به «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور فعلی این کشور ندارند.
ناطقان: نتایج یک نظرسنجی در ترکیه نشان داد که ۵۶.۲ درصد از مردم ترکیه از رای دادن به حزب عدالت و توسعه به رهبری «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور فعلی این کشور خودداری خواهند کرد.

طبق گزارش روزنامه «زمان»، بنیاد «آکسوی» نتایج نظرسنجی اخیر انجام شده‌اش را منتشر و اعلام کرد: بر اساس نتایج نظرسنجی ما، میزان کسانی که گفته‌اند «من به هیچ‌وجه رای نمی‌دهم» و «رای نمی‌دهم» در مجموع ۴۱.۸ درصد بود.

براساس این نظرسنجی، میزان شرکت‌کنندگانی که گفته‌اند «من هرگز به حزب عدالت و توسعه رای نمی‌دهم»، ۵۶.۲ درصد بوده است. نظرسنجی آکسوی نشان می‌دهد میزان حمایت شرکت‌کنندگان، از حزب «جنبش ملی‌گرا»، «حزب دموکراتیک خلق» و حزب «خوب» هم پایین بوده است.

پیش از این، شبکه «سی‌ان‌ان تُرک» به نقل از «بکیر بوزداغ» وزیر دادگستری آنکارا خبر داده بود که انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه در ۱۸ ژوئن ۲۰۲۳ برگزار می‌شود و مخالفان نمی‌توانند تاریخ آن را تعیین کنند.

اردوغان، به عنوان رئیس‌جمهور ترکیه و رهبر حزب عدالت و توسعه در این کشور، اخیراً ضمن اشاره به پیروزی‌های انتخاباتی‌اش از بدو تاسیس حزب تاکنون، تاکید داشت که آن‌ها مصمم به پیروزی در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری سال ۲۰۲۳ هستند.

در مقابل، فراکسیون پارلمانی حزب جمهوری خواه خلق ترکیه نیز اعلام کرد که «کمال قلیچدار اوغلو» را به عنوان رقیب اردوغان در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور معرفی می‌کنند.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین