کد خبر: ۳۲۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
وزارت خارجه سودان، سفیر اتیوپی در این کشور را به دلیل اظهارات اخیرش در رسانه‌ها در مورد سرنگونی یک فروند هواپیمای مملو از سلاح که برای جبهه تیگرای ارسال شده بود، احضار کرد.
ناطقان: به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد یبتال امیرو، سفیر اتیوپی در خارطوم به دلیل اظهارات اخیرش در رسانه‌ها احضار شد.

طبق این بیانیه، فضل عبدالله فضل، مدیرکل امور آفریقای وزارت خارجه سودان به سفیر اتیوپی اعلام کرد که وزارت خارجه اظهارات روز دوشنبه او در رسانه‌ها درباره اینکه "نیروهای اتیوپی هواپیمای حامل سلاح برای نیروهای جبهه آزادسازی تیگرای را که از سودان وارد حریم هوایی اتیوپی شده بود، سرنگون کردند"، محکوم می‌کند.

بر اساس بیانیه یاد شده، عبدالله فضل به سفیر اتیوپی گفت، "طرح چنین ادعاهای بی‌اساسی بر خلاف اصول معمول دیپلماتیک در ارتباط با مقامات رسمی کشورهای دیگر است به ویژه که رهبران دو کشور در تلاش برای تقویت روابط خود هستند".

آدیس آبابا چهارشنبه گذشته اعلام کرد یک هواپیمای باری حامل سلاح را که از  طریق سودان وارد حریم هوایی این کشور شده و عازم منطقه شمالی تیگرای بود، ساقط کرده است. سفیر اتیوپی نیز صحت این خبر را در مطبوعاتی تایید کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین