کد خبر: ۳۲۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
مدیر بهزیستی شهرستان ری اظهار کرد: در شیرخوارگاه حضرت رقیه طی ۵ ماه سال جاری تاکنون ۶۲ کودک پذیرش شده ، حدود ۴۲ کودک به متقاضیان فرزندخواندگی واگذار، ۱۲ مورد به خانواده بازپیوند شده و تعدادی پرونده در دست بررسی است.
ناطقان: داوود خادم در حاشیه بازدید خبرنگاران از شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) با بیان اینکه شهرستان ری نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد، گفت: سازمان بهزیستی در سه سطح  خدمات خود را به شهروندان ارائه می‌دهد.

وی افزود: در شهرستان ری ۱۲ هزار معلول (جسمی ـ حرکتی ـ بینایی و شنوایی) و ۸۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش و حمایت قرار دارند.

به گفته وی، حدود ۱۸۵فرزند امدادبگیر در خانواده‌ها تحت حمایت هستند. همچنین پنج مرکز در حوزه شبه خانواده در این شهرستان وجود دارد.

خادم با اشاره به شیرخوارگاه حضرت رقیه بیان کرد: در حال حاضر ۷۹ فرزند در این شیرخوارگاه هستند که از آنها نگهداری و مراقبت شبانه روزی می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاست بر این است که با کمک معاون امور اجتماعی استان بتوانیم به موضوعات فرزندخواندگی سرعت عمل دهیم
افزود: سنین نوزادان در شیرخوارگاه ۰ تا سن ۶ سال است.

مدیر بهزیستی شهرستان ری این را هم گفت که در شیرخوارگاه حضرت رقیه طی ۵ ماه سال جاری تاکنون ۶۲ کودک پذیرش، ۴۲ کودک به متقاضیان فرزندخواندگی واگذار، ۱۲ مورد به خانواده بازپیوند شده است و تعدادی پرونده نیز در دست بررسی است.

وی افزود: همچنین در سال گذشته ۱۰۷ فرزند در شیرخوارگاه حضرت رقیه به خانواده‌ها واگذار شده است.

به گزارش ایسنا، زهره امان آبادی سرپرست شیرخوارگاه شبیر نیز در خصوص هزینه نگهداری کودکان گفت: متوسط نگهداری هر کودک میانگین حدود ۵ میلیون تومان است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۰ کودک (۷۰ پسر و ۴۰ دختر) در شیرخوارگاه شبیر نگهداری می‌شوند.

به گفته سرپرست شیرخوارگاه شبیر، از ۱۱۰ کودک ۷۰ کودک زیر سه سال و ۴۰ کودک بالای سه سال دارند.

وی افزود: ۶۰ درصد نوزادان انتقال داده شده به شیرخوارگاه شبیر از طریق اورژانس اجتماعی و تماس مردم با اورژانس اجتماعی بوده است. بخش دیگر کودکان از طریق بیمارستانها به شیرخوارگاه منتقل میشود.

امان آبادی با بیان اینکه از ابتدای سال، ۹۱ کودک پذیرش و ۸۳ کودک ترخیص شده اند، گفت: از این ۸۳ کودک، ۴۳ مورد فرزندخواندگی و ۲۷ مورد بازپیوند به خانواده بوده است

وی گفت: ظرفیت شیرخوارگاه برای نگهداری از کودکان ۱۲۰ نفر است. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین