کد خبر: ۳۲۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
فرماندهی بخش تجهیزات در ارتش آمریکا، کل ناوگان بالگردهای «چینوک» خود را که ساخت شرکت بوئینگ هستند، بابت خطر آتش‌ گرفتن موتورهای این تجهیزات هوایی زمین‌گیر کرد.
ناطقان: مقام‌های آمریکایی به روزنامه وال استریت ژورنال گفتند که "برای احتیاط بیشتر" حدود ۴۰۰ بالگرد سی‌اچ-۴۷ چینوک (CH-۴۷ Chinook) پس از آنکه مواردی از آتش‌ گرفتن موتور در این بالگردها گزارش شد، زمین‌گیر شدند. به گفته این مقام‌ها، آتش‌ سوزی موتور این تجهیزات زخمی یا کشته نداشته است.

این بالگردها که از دهه ۶۰ میلادی بخش اصلی از ارتش آمریکا بوده‌اند، اساسا برای اهداف لجستیکی مورد استفاده قرار داشتند.

یک سخنگوی ارتش آمریکا به وال استریت ژورنال گفت که گام‌هایی برای رفع این مساله در دست انجام است. بوئینگ و هانی‌ول، سازنده موتور این بالگردها به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخی نداده‌اند.

چینوک، یک بالگرد سنگین با پروانه‌های پشت سر هم است که یکی از سنگین‌ترین هلی‌کوپترهای غربی به شمار می‌رود. نام چینوک از مردم بومی چینوک آمریکا در ایالت‌های اورگان و واشنگتن گرفته شده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین