کد خبر: ۳۲۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
تعداد قربانیان باران‌های موسمی در پاکستان که از ۱۴ ژوئن آغاز شده به ۱۲۰۸ نفر افزایش یافت.
ناطقان: سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان اعلام کرد باران‌های موسمی که از ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) آغاز شده ادامه دارد و شمار قربانیان ناشی از سیل به ۱۲۰۸ تن افزایش یافته است.

از این تعداد ۲۴۴ نفر زن و ۴۱۶ نفر کودک بودند. شمار مصدومان نیز تاکنون ۶ هزار و ۸۲ نفر اعلام شد. در سراسر این کشور ۵ هزار و ۶۳ کیلومتر جاده آسیب دید، ۲۴۳ پل و ۱۷۳ مغازه تخریب شد.

همچنین بر اثر سیل یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۵۴۹ خانه خسارت دیده و ۴۳۶ هزار و ۳۰۷ واحد به طور کامل تخریب شده است. بیش از ۳۳ میلیون و ۴۶ هزار نفر در پاکستان تحت تاثیر سیل قرار گرفته‌اند. در مجموع ۷۳۳ هزار و ۴۸۸ راس دام تلف شد.

در همین راستا دبیر کل سازمان ملل از جامعه جهانی بویژه کشور‌های توسعه یافته خواست به پاکستان در مقابله با سیل بزرگ این کشور و پیامد‌های اقتصادی و معیشتی آن کمک کنند.

«بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان نیز در مراسم مذکور طی سخنانی از جامعه بین المللی خواست تا سخاوتمندانه از برآوردن نیاز‌های مردم پاکستان در حالیکه خسارات سیل زندگی و معیشت آن‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، حمایت کنند.

بدترین سیل پاکستان در سال ۲۰۱۰ بود که بر زندگی بیست میلیون نفر تاثیر گذاشت و خسارت‌های گسترده‌ای در بخش زیرساخت‌ها وارد کرد. میزان خسارت‌های ناشی از سیل دوازده سال پیش پاکستان ده‌ها میلیارد دلار بود. سیل حجم انبوهی از محصولات کشاورزی را نیز نابود کرد و حدود یک پنجم پاکستان در آن سال، زیر آب رفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین