کد خبر: ۳۲۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
رئیس‌جمهور ترکیه و نخست‌وزیر مستعفی انگلیس در گفتگویی تلفنی درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای بحث کردند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری آناتولی، اداره ارتباطات دولت ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در این گفتگوی تلفنی تاکید کرد، در دوران نخست وزیری جانسون "گفتگویی نزدیک" با او برقرار کرده و روابط بین آنکارا و لندن را بر اساس احترام و درک متقابل توسعه داده است.

در ادامه این بیانیه تاکید شد، رئیس جمهور ابراز عقیده کرد که روابط با انگلیس به عنوان شریک استراتژیک و متحد نزدیک ترکیه، در آینده با همان عقل سلیم و آینده نگری در همه زمینه ها تعمیق و توسعه خواهد یافت.

رهبر جدید حزب محافظه کار انگلیس که متعاقبا نخست وزیر جدید نیز می شود دو روز دیگر در تاریخ پنجم سپتامبر معرفی خواهد شد.

الیزابت دوم، ملکه انگلیس قرار است برای اولین بار در طول سلطنت طولانی خود، در تاریخ ششم سپتامبر پذیرای نخست وزیر جدید انگلیس در قلعه بالمورال در اسکاتلند باشد.

ملکه انگلیس ابتدا جانسون را در این مراسم که استعفای رسمی خود را تحویل خواهد داد پذیرفته و سپس میزبان  یکی از دو نامزد نهایی جانشینی جانسون در نخست وزیری یعنی لیز تراس یا ریشی سوناک خواهد بود.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، جانسون نیز در این گفتگو به نوبه خود به اردوغان به خاطر "رهبری جهانی غیر قابل چشم پوشی ترکیه" و کمک اخیر ترکیه به پایان دادن به انسداد صادرات غلات اوکراین، تبریک گفت.

وی همچنین بر اهمیت تداوم حمایت از اوکراین از جمله با حفظ تحریم های اقتصادی علیه روسیه تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: "این دو مقام از افزایش تجارت انگلیس-ترکیه استقبال و اظهار امیدواری کردند که توافقنامه تجارت آزاد موجود بین دو کشور به جهت  تقویت جنبش اقتصادی رو به رشد گسترش یابد. این رهبران همچنین درباره فرصت های جدید هیجان انگیز به جهت افزایش همکاری در فناوری نظامی و انرژی هسته‌ای صحبت کردند."

به نوشته خبرگزاری آناتولی، جانسون و اردوغان برای یکدیگر بهترین‌ها را برای آینده آرزو و توافق کردند که روابط بین انگلیس و ترکیه با قدرت ادامه یابد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین