کد خبر: ۳۲۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
معاون گردشگری استان کرمانشاه از ایجاد تحرک و جنب و جوش در هتل های قصرشیرین پس از وقفه‌ای چندساله خبرداد.
ناطقان: علی صابر با اشاره به فعالیت مجدد اکثر هتل های قصرشیرین، اظهار کرد: حدود دو دهه پیش باتوجه به رونق مرز خسروی و تردد زوار عتبات عالیات از این مرز، حدود 10 هتل در شهرستان قصرشیرین احداث شد.

وی ادامه داد: متاسفانه تجاوز آمریکا به خاک عراق و پس از آن ناامنی های این کشور به دلیل حمله داعش باعث شد تا بیش از یک دهه هتل های این شهرستان در سکوت و خاموشی به سر ببرند.

معاون گردشگری استان اضافه کرد: سال 1398 پس از سالها به دلیل امنیتی که آنسوی مرز برقرار شده بود، مرز خسروی دوباره بازگشایی شد و این هتل ها هم فعالیت خود را از سر گرفتند، اما متاسفانه شیوع بیماری کرونا و بسته شدن مرزها دوباره این هتل ها را به تعطیلی کشاند.

وی یادآورشد: خوشبختانه امسال پس از سالها رکود، به دلیل بازگشایی مجدد مرز خسروی، فعالیت این هتل ها از سرگرفته شده و هم اکنون از 10 هتلی که در این شهرستان قرار دارد، هشت هتل آماده پذیرش زوار هستند.

صابر ظرفیت این هتل ها را حدود 900 تخت اعلام کرد و گفت: طبق آماری که  گرفته ایم، اکثر ظرفیت این هتل ها برای 16 شهریور به بعد پر شده است.

وی ادامه داد: روزانه حدود 1500 زائر از مرز خسروی عبور می کنند که اقامت بخشی از آنها در هتل های قصرشیرین است.

معاون گردشگری استان با تاکید بر اینکه هتل های قصرشیرین آمادگی کاملی برای پذیرش زوار حسینی دارند، عنوان کرد: خوشبختانه از نظر زیرساخت های گردشگری هیچ مشکلی در شهرستان قصرشیرین نداریم و علاوه بر هشت هتل، یک واحد پذیرایی هم با ظرفیت 200 نفر میزبان زوار هستند.

به گفته این مسئول، تا اربعین حدود 20 موکب هم در مسیر قصرشیرین تا مرز خسروی ایجاد می شود.
منبع: الف
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین