کد خبر: ۳۲۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
منابع خبری اعلام کردند که طی یک هفته گذشته قیمت بنزین و گازوئیل در افغانستان ۷ درصد کاهش یافته است.
ناطقان: رسانه‌های افغانستان از کاهش قیمت بنزین و گازوئیل طی هفته گذشته در بازار این کشور خبر دادند.

براساس گزارش مراکز فروش مواد سوختی در کابل، هر لیتر گازوئیل در کابل به قیمت  ۵۵ افغانی و هر لیتر بنزین نیز به ۶۵ افغانی به فروش می‌رسد که نسبت به هفته گذشته نزدیک به ۷ درصد کاهش یافته است.

طبق این گزراش،  قیمت گاز مایع نسبت به هفته گذشته ثابت بوده و هر کیلو ۷۰ افغانی معامله می‌شود.

این در حالی است که قیمت فرآورده های نفتی در چند هفته اخیر افزایش چشمگیری در افغانستان داشته و هر لیتر بنزین به ۹۸ افغانی به فروش میرفت.

پیش از این نیز رویترز اعلام کرده بود که طالبان در حال نهایی کردن خرید بنزین از مسکو است.

«حبیب رحمان»، سخنگوی وزارت اقتصاد دولت موقت طالبان در این باره گفت: هیاتی از وزارت اقتصاد در حال حاضر در روسیه حضور داشته و تلاش دارد قرارداد خرید گندم، نفت و بنزین را با مسکو نهایی کنند.

سخنگوی وزارت اقتصاد طالبان به رویترز گفت: «مذاکرات با طرف روس در جریان است و به محض انعقاد قرارداد جزئیات آن در اختیار رسانه گذاشته خواهد شد.»

از طرف دیگر یک مقام دیگری وزارت تجارت دولت موقت طالبان نیز گفته است که به دنبال سفر هیاتی از هیات حاکمه افغانستان به مسکو، کارشناسان در روسیه در حال رایزنی برای نهایی کردن توافق با این کشور هستند.

وی افزود: «کار بروی متن قرارداد در حال انجام است، اما  قرارداد خرید بنزین نهایی شده و احتمالا به زودی میان دو کشور افغانستان و روسیه امضا خواهد شد.»

به نوشته رویترز این قرارداد پس از سفر اخیر هیات افغانستان به سرپرستی وزیر تجارت دولت موقت طالبان امضا خواهد شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین