کد خبر: ۳۲۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
رئیس رژیم صهیونیستی برای حضور در مراسم سالروز حمله المپیک مونیخ که در جریان آن ۱۱ ورزشکار اسرائیلی کشته شدند، به آلمان رفت.
ناطقان: به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی گفت که به دعوت فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان به این کشور سفر می‌کند و بخش اصلی سفر وی به مناسبت پنجاهمین سالروز کشته شدن ۱۱ ورزشکار اسرائیلی در المپیک مونیخ ۱۹۷۲ اختصاص دارد.

اخیرا آلمان و رژیم صهیونیستی به توافقی برای دادن غرامت به خانواده‌های قربانیان اسرائیلی دست یافتند. آلمان پیشتر ۴.۵ میلیون دلار را به خانواده‌های قربانیان داده بود و اخیرا نیز پیشنهاد داده که ۲۸ میلیون دلار به آن‌ها بپردازد.

کمیته المپیک رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هیئتی را به این مناسبت به مونیخ اعزام می‌کند.

هرتزوگ قرار است با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان دیدار کند.

واقعه مونیخ حمله‌ای بود که به‌ وسیله اعضای یک گروه فلسطینی در جریان بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۷۲ مونیخ در آلمان غربی علیه اعضای گروه ورزشی اسرائیل انجام و به گروگان‌گیری و کشتن آن‌ها و یک پلیس آلمانی انجامید.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین