کد خبر: ۳۲۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
بلومبرگ گزارش داد که تقریباً یک پنجم محموله‌های ماهانه گرید نفتی «اسپو» متعلق به روسیه ماه گذشته به سمت پالایشگاه‌های هند روانه شدند.
ناطقان: بر اساس گزارش بلومبرگ، ۶ نفتکش مملو از گرید نفتی اسپو روسیه (ESPO)، ماه گذشته به سمت پالایشگاه‌های هند در حرکت بودند. این تقریباً یک پنجم محموله‌های ماهانه موجود ESPO را تشکیل می‌دهد.

این منبع خبری گفت که این بزرگترین محموله نفت خام روسیه به هند از زمان معرفی این گرید نفتی بود.

تحلیلگران می‌گویند که سفر به هند برای نفتکش‌های روسی بیشتر از چین طول می‌کشد، اما «تا زمانی که قیمت جذاب بماند و تحریم‌های واقعی مانع تجارت نباشد، ممکن است ارسال این محموله‌ها ادامه داشته باشد».

دهلی نو همچنین خرید نفت و کودهای شیمیایی روسیه را در چند ماه گذشته افزایش داده است. «پاوان کاپور» سفیر هند در مسکو، گفت: «گردش تجاری بین هند و روسیه هم از نظر حجم و هم از نظر دامنه در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.»

پیش از این نیز «پورنیما آناند» رئیس محمع بین‌المللی بریکس از تعریف ساز و کار جدید تجاری میان هندوستان و روسیه برای انجام مبادلات بازرگانی بدون نیاز به دلار آمریکا خبر داد و گفت: «هند و روسیه دیگر برای تجارت و بازرگانی نیاز به دلار آمریکا ندارند.»
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین