کد خبر: ۳۲۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای تسهیل سفر زائران اربعین حسینی به عراق در پایانه های مرزی تاکید کرد: احتمالا در روزهای آینده شاهد افزایش جمعیت زائران در پایانه مرزی مهران خواهیم بود و در همین چارچوب از مردم می خواهیم که به پایانه های مرزی دیگر برای سفر به عراق مراجعه مراجعه کنند.
ناطقان: سردار احمد علی گودرزی با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در پایانه های مرزی برای ایام اربعین حسینی گفت: با توجه به اینکه امسال مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در فصل گرما برگزار می شود، در پایانه های مرزی  سایه بان و و مه پاش هایی مستقر کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش مسئولان کشور در این راستاست که زائران اربعین حسینی سفر آسان و ارزانی داشته باشند، از زائران اربعین خواست که حتماً به قوانین و مقررات ایران و عراق و دستورالعمل هایی که در ارتباط با سفر زائرین اربعین حسینی صادر می‌شود توجه کنند و احترام بگذارند .

 گودرزی با بیان این که بر اساس تجربیات سال‌های گذشته با نزدیک شدن به اربعین حسینی تعداد مراجعه زائران  به مرز مهران  افزایش پیدا می کند، تصریح کرد: از مردم می خواهیم که به پایانه های مرزی دیگر مراجعه کنند در حال حاضر به غیر از مرز مهران زائران می توانند از پایانه های مرزی خسروی، چذابه، شلمچه، تمرچین و باشماق برای سفر به عراق تردد کنند.

 فرمانده مرزبانی فراجا همچنین با اشاره به گیت های مشخص شده در  پایانه های مرزی برای عبور زائرین اربعین حسینی ، خاطر نشان کرد  : این گیت ها برای ایجاد نظم  و کنترل های امنیتی ایجاد شده است و در حال حاضر ۶۴ گیت  در نظر گرفته ایم که در صورت ضرورت  به ۹۱ گیت افزایش پیدا می کند و  تلاش داریم که برای سال‌های آینده امکانات بیشتری در این حوزه در نظر بگیریم.

 گودرزی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد مرز خسروی نیز گفت:  در حال حاضر از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۶:۳۰ بعد از ظهر از این پایانه مرزی عبور و مرور زائران انجام می شود البته در تلاش هستیم که با رایزنی با مقامات عراقی ساعت عبور و مرور از این پایانه مرزی را  افزایش دهیم.

 وی افزود : در پایانه مرزی خسروی نیز  مانیتورینگ پیشرفته و خوبی برای کنترل مرزها ایجاد شده و بزودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 گودرزی در خاتمه سخنان خود در رادیو اربعین با بیان اینکه اربعین یک  فرصت فرهنگی بزرگ است و باید در این فرصت ابعاد سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی قیام امام حسین«ع» را برای مردم تبیین کنیم ، تصریح کرد:  اربعین حسینی،اقیانوسی از خوبی ها است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین