کد خبر: ۳۲۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد مبتلایان به مواد مخدر «متاهل» هستند، گفت: احتمالا بیشتر این افراد فرزند دارند و بچه‌ها رفتار والدین خود را می‌بینند و این امر کار ما را سخت‌تر می‌کند.
ناطقان: یوسف نوری در روز دوم از نشست تخصصی معاونان، مشاوران، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های کشور که با عنوان "پیشگیری از اعتیاد، مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهبود یافتگان" امروز سه‌شنبه (۱۵ شهریور) برگزار شد، اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر نظام آموزشی را هدف قرار می‌دهد و نسل آینده را از بین می‌برد. قاچاقچیان بزرگ معمولا خودشان مصرف کننده مواد نیستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز واجب التعلیم اول مهر به مدرسه می‌آیند و نیز تعداد کودکان پیش از دبستان ما نیز ۸ میلیون است، تصریح کرد: از ۹۰۸ هزار بازمانده از تحصیل با طرح یاری گران توانستیم ۱۶۴ هزار نفر را به تحصیل بازگردانیم.

نوری همچنین این را هم گفت که دانشگاه فرهنگیان ۱۰۵ هزار دانشجو و دانشگاه شهید رجایی ۱۰ هزار دانشجو دارد و در سال جاری ۴۰ هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شدند که احتمالا برای خدمت به ۳۰ هزار مدرسه اعزام می‌شوند.

وی به دلایل زمینه‌ای مصرف مواد مخور نیز اشاره و با یادآوری تاکید مقام معظم رهبری در خصوص لزوم در نظر گرفتن پیوست فرهنگی در انجام امور، گفت: تصویری که پدر بزرگ‌های ما از اولین ماده مخدر داشتند هنوز وجود دارد و تصویر سازی منفی این امر را برای نسل جدید به روش نوین ایجاد نکرده‌ایم.  افراد مسن تصویر منفی از این امر ندارند و حتی قبل‌ترها در مراسم ترحیم سیگار را در سینی پخش می‌کردند و می‌گفتند «به میت ثوابش می‌رسد»؛ این تصویر را باید تغییر دهیم و این تغییر با روش‌های امروزی امکان پذیر است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین