کد خبر: ۳۲۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
با وجود اعلام رسمی اداره حمل و نقل جاده‌ای و ستاد اربعین بر عرضه بلیت اربعین توسط شرکت‌های مسافربری، اما این روزها زائران از سرگردانی خود در پایانه‌ها و نبود بلیت گلایه دارند.
ناطقان: بعد از دوسال از همه‌گیری کرونا، امسال شاهد تقاضای زیاد زائران اربعین برای سفر به عراق هستیم، اما زائران از نبود بلیت گلایه دارند و می‌گویند بلیت و اتوبوس نیست و پایانه‌ها مملو از زائرانی است که از سرگردانی چند روزه خود روایت می‌کنند.

یکی از زائران گفت: حدود چهار روز است که به ترمینال سر می‌زنم، اما بلیت نیست و سایت‌های فروش بلیت هم بسته است.


زائر دیگری هم اظهار کرد: حدود یک هفته است که به ترمینال می‌آیم و می‌گویند برای کرمانشاه و خرمشهر و مرز اتوبوس و بلیت نیست.

یکی از کارکنان شرکت عدل درباره گلایه مردم از نبود بلیت اربعین گفت: بعد از دو سال از همه‌گیری کرونا که حجم سفرها برای پیاده‌روی اربعین کمتر شده بود، امسال شاهد تقاضای بالای مردم برای سفر به عراق هستیم و با توجه به اینکه بعد از بازگشت اتوبوس شرکت‌های مسافری از مرز مهران و نزدیک شدن به اصفهان دوباره لیست خرید بلیت‌ها باز می‌شود، بلیت‌فروشی به‌صورت روز است. در این شرایط افرادی که به ترمینال می‌آیند می‌توانند همان لحظه بلیت‌ مرز مهران را تهیه کنند.

ایمان اورعی ادامه داد: البته برخی افراد قصد دارند برای روزهای آینده بلیت تهیه کنند، در حالی‌که شرکت‌های مسافربری نمی‌دانند که چه زمان و ساعتی اتوبوس به اصفهان می‌رسد تا بلیت‌فروشی دقیق داشته باشند، به این دلیل اکنون شاهد گلایه مردم نسبت به نبود بلیت و اتوبوس سفر به عتبات عالیات هستیم.

وی تأکید کرد: اگر مردم صبوری کنند و از ساعت ۸ شب به بعد به سایت شرکت‌های مسافربری مراجعه و یا در ترمینال حضور پیدا کنند، می‌توانند بلیت را تهیه کنند.

شرکت‌های مسافری از رسیدن اتوبوس‌ها بی اطلاع هستند

اورعی گفت: متاسفانه بسیاری از زائران در مراجعه به ترمینال و شرکت‌های مسافربری برای پنجشنبه یا جمعه قصد تهیه بلیت دارند، در حالیکه شرکت‌های مسافربری اطلاعی ندارند که بعد از ظهر جمعه اتوبوس چه زمانی به اصفهان می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حالت عادی از اصفهان به مرز مهران ۱۲ ساعت راه است و ۱۲ ساعت برای برگشت این مسیر زمان می‌برد که در مجموع ۲۴ ساعت می‌شود، اما اکنون با توجه به ترافیک مسیر برای رفتن به مرز مهران، زمان رفت‌وبرگشت اتوبوس‌ها حتی تا ۳۰ ساعت هم بیشتر می‌شود، بنابراین نمی‌توانیم برنامه‌ریزی دقیقی بر روی زمان و بلیت‌فروشی داشته باشیم.

این مسئول فروش بلیت اربعین تصریح کرد: هر اتوبوسی نمی‌تواند روزی یک بار به مهران رفت‌وبرگشت داشته باشد، بلکه هر سه روزی هر اتوبوس دو بار امکان رفتن به مرز مهران را دارد، چراکه ترافیک این مسیر سنگین است.

وی درباره برگشت زائران اربعین، توضیح داد: تقریباً بین دو تا سه روز مانده به اربعین، تعدادی از زوار اربعین که زودتر رفته‌اند، از عراق برمی‌گردند.

اورعی گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد ناوگان خود را به زائران اربعین و بقیه را به سرویس سایر استان‌ها اختصاص داده‌ایم، تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال سفر زائران اربعین به عراق با روزهای پایانی تابستان تلاقی کرده، تقاضا برای اتوبوس بیشتر شده است، بنابراین اکنون برای مسافران دیگر شهرها دچار مشکل هستیم، اما اکنون ازنظر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اولویت بحث زائران اربعین است.

تقاضای بالای مردم برای سفر به عراق و تلاقی آن با پایان تعطیلات تابستان

محمدصادقی از شرکت ایمن سفر ایرانیان درباره گلایه زائران از نبود بلیت اربعین برای مرز مهران، به ایسنا، گفت: امسال بعد از دو سال همه‌گیری کرونا، تقاضا برای سفر به عراق زیاد است، از سوی دیگر تلاقی این ایام با پایان تعطیلات تابستان موجب تقاضای بالای مسافران شده است.

وی افزود: روزانه برای ۱۰ دستگاه اتوبوس بلیت‌فروشی داریم و همچنین ۹۰ درصد ناوگان شرکت‌های مسافربری به سمت مرز مهران می‌روند، اما امسال حجم تقاضای مسافران زیاد است.

این مسئول فروش بلیت اربعین، پیشنهاد داد که زائران برای تهیه روز بلیت صبح‌ها به سایت شرکت‌ها و یا به‌صورت حضوری به پایانه‌های مسافربری اربعین مراجعه کنند.

وی توضیح داد: از ۱۳ اتوبوس شرکت ایمن سفر روزانه ۱۰ اتوبوس به سمت مرز مهران می‌رود.

وی درباره اینکه در سطح شهر شاهد پر شدن اتوبوس‌ها برای حرکت به سمت مرز مهران هستیم، اظهار کرد: این اتوبوس‌ها معمولاً مربوط به ناوگان شرکت‌ها و مجموعه‌های صنعتی اصفهان هستند که به‌صورت دربستی مسافر سوار می‌کنند، در حالیکه مطابق دستورالعمل امسال، همه زائران باید از پایانه‌ها سوار و در پایانه‌ها پیاده شود.

صادقی اظهار کرد: با توجه به تقاضا بالای زائران اربعین، ۹۵ درصد ناوگان خود را برای برگشت زائران برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

امین اعلایی از شرکت ایران‌پیما درباره گلایه زائران اربعین از نبود بلیت در پایانه‌ها به ایسنا، توضیح داد: علت نبود بلیت، تعداد بالای تقاضای مردم برای سفر به کربلاست و در حال حاضر تعداد سرویس‌های موجود در پایانه‌ها جوابگوی مسافر در روز نیست، البته قرار است از روز چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه این هفته سرویس‌های فولادمبارکه و ذوب‌آهن به سفر زائران اربعین اختصاص یابد که این موجب راهی شدن تعداد بالای مسافران به مرز عراق خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون ۸۰ درصد سرویس شرکت‌های مسافربری به مرزهای مهران، شلمچه و چذابه اختصاص یافته و حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد برای شهرستان‌ها اختصاص داده‌ایم، گفت: بعد از باز شدن لیست یک اتوبوس، بعد از پنج دقیقه ظرفیت اتوبوس برای سفر به عراق تکمیل می‌شود و این شرکت روزانه ۱۶ و حتی ۲۰ دستگاه اتوبوس از این شرکت راهی مرز مهران می‌شود.

اختصاص ۹۰ درصد ناوگان اتوبوس به زائران اربعین

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده استان اصفهان، درباره گلایه مردم از نبود بلیت اتوبوس برای به مرز عراق، به ایسنا، گفت: تمام تصمیمات برای اربعین از سوی ستاد اربعین اتخاذ می‌شود. با توجه به کمبود اتوبوس در سال جاری، ستاد اربعین کل کشور اعلام کرد که در این ایام بین ۸۰ تا ۹۰ درصد ناوگان اتوبوس کشور به سمت مرز عراق و بین ۱۰ تا ۲۰ درصد ناوگان به داخل کشور سرویس‌دهی داشته باشند.

حسین بیغمیان با بیان اینکه در حال حاضر درصدی از ناوگان اتوبوس به تهران و دیگر نقاط کشور تردد دارند، گفت: تعداد ناوگان اتوبوس پیش‌ازاین برای تردد به نقاط مختلف کشور زیاد بود، اما اکنون به دلیل اعزام اتوبوس‌ها به مرز عراق، کم شدن ناوگان اتوبوس به چشم می‌آید که این اتفاق به دلیل تصمیم ستاد اربعین کل کشور است.

به گفته بیغمیان، در استان اصفهان حدود ۱۳۰۰ ناوگان اتوبوس وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس به زائران اربعین و اعزام به مرز عراق اختصاص یافته است. البته با توجه به کمبود ناوگان اتوبوس برای اعزام زائران اربعین به مرز، قرار است از ناوگان اتوبوسی که در اختیار صنایع است، کمک بگیریم، چراکه تعداد زائران ما زیاد است.

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده استان اصفهان با بیان اینکه از یک هفته پیش اعزام زائران اربعین حسینی به مرز عراق آغاز شده است، گفت: مطابق پیش‌بینی‌ها تا ۳۱ شهریورماه بازگشت زائران از کربلا انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان نیز در این باره به ایسنا، توضیح داد: امسال با حجم زیاد زائران اصفهانی که قصد سفر به کربلا و زیارت عتبات عالیات دارند، مواجه هستیم، به این دلیل ۹۰ درصد ظرفیت ناوگان مسافری استان برای اعزام به مرز مهران، شلمچه و چذابه به زائران اربعین اختصاص یافته است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در حال حاضر روزانه بالغ بر ۲۳۰ دستگاه اتوبوس در سطح استان سرویس‌دهی می‌کنند، همچنین برای اعزام زائران با هماهنگی از ناوگان سایر بخش‌ها استفاده خواهیم کرد.

فرزاد دادخواه با بیان اینکه ۵۰ درصد فروش بلیت‌ها به‌صورت اینترنتی و ۵۰ درصد به‌صورت حضوری در پایانه‌های مسافری سطح استان انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر تراکم مسافران برای سفر به عراق و تهیه بلیت در پایانه کاوه و همچنین در شهرستان‌های کاشان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و ... است.

وی با تأکید بر اینکه با همکاری مسئولان استانی پیگیر ورود ناوگان بیشتری برای اعزام زائران برای سفر به عتبات هستیم، گفت: به مالکین اتوبوس‌ها اعلام کرده‌ایم که سوار کردن مسافران به‌صورت دربستی ممنوع است و زائران باید صرفاً از طریق شرکت‌های مسافربری در پایانه‌ها درخواست بلیت داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به حجم بالای درخواست زائران برای تهیه بلیت در برخی ساعات روز، گفت: با توجه به اینکه پیش‌فروش بلیت برای اعزام به مرز مهران و چذابه و شلمچه مجاز است، این افراد می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت‌های مسافربری بلیت روز موردنظر و یا یکی از روزهایی که ظرفیت خالی است را، تهیه کنند.

وی با بیان اینکه فروش بلیت برای سایر نقاط کشور به‌صورت روز فروش و در قالب ۱۰ درصد ناوگان انجام می‌شود، از شهروندان خواست تا از سفرهای غیرضروری به سایر شهرها به‌غیراز مرز مهران، شلمچه و چذابه خودداری و زمان سفر خود را تغییر دهند.

دادخواه، از مردم و زائران اربعین خواست تا از خرید بلیت به‌غیراز روش اینترنتی و غیر از پایانه‌ها و بیش از نرخ مصوب خودداری کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین