کد خبر: ۳۲۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
نخست وزیر جدید انگلیس در آغاز چینش اعضای دولتش، جیمز کلورلی را به عنوان وزیر خارجه، جایی که خود پیش از نخست وزیری عهده دارش بود معرفی کرد.
ناطقان: نخست وزیر جدید انگلیس سکانداران وزراتخانه‌های کلیدی اش را معرفی کرد. لیز تراس در آغاز چینش اعضای دولتش، جیمز کلورلی را به عنوان وزیر خارجه، جایی که خود پیش از نخست وزیری عهده دارش بود معرفی کرد.

جیمز کلورلی که از حامیان اصلی لیز تراس در کارزار انتخابات درون حزبی بود، مدتی معاون وزیرامور خارجه در امور خاورمیانه و شمال افریقا بوده و در چند هفته اخیر هم وزیر آموزش و پرورش دولت جانسون بود. تراس همچنین بن والاس، وزیر دفاع انگلیس را در سمتش ابقا کرد.

بن والاس برای بدست گرفتن رهبری حزب محافظه کار و به تبع آن نخست وزیری، حامیان زیادی داشت، اما خودش گفته  در میانه جنگ اوکراین ترجیج می‌دهد در مقام وزیر دفاع به کارش ادامه دهد.

نخست وزیر جدید انگلیس همچنین «کواسی کوارتنگ» را به عنوان خزانه دار جدید انگلیس معرفی کرد که پس از نخست وزیر یکی از مهمترین سمت ها، در این کشور محسوب می‌شود. وی در شرایط بحران هزینه‌های زندگی به ویژه افزایش سرسام آور بهای انرژی، ماه‌های سختی پیش رو دارد.

کوارتنگ وزیر بازرگانی دولت جانسون بود که در دوره انتخابات درون حزبی به نوشته رسانه ها، صمیمانه از لیز تراس حمایت کرد.

لیز تراس همچنین «سوئلا براورمن» دادستان کل سابق را به عنوان وزیر کشور انگلیس جایگزین پریتی پتل وزیر کشور جنجالی انگلیس کرد که برای فرستادن پناهجویان به روآندا با چالش حقوقی مواجه شد. اما گفته می‌شود درباره براورمن نیز در مقابله با پناهجویان تصور رویکردی ملایم‌تر خوش بینانه است. او همچنین یکی از هشت نامزد جانشینی جانسون بود که در رقابت‌های درون حزبی حذف شد.

لیز تراس که در نخستین سخنرانی در مقام نخست وزیری به شدت از جانسون تمجید کرد، گفته می‌شود راه او را تا دو سال آینده و انتخابات بعدی سراسری در پیش خواهد گرفت. جانسون هم در سخنرانی خداحافظی خود گفت باید از دولت جدید حمایت آتشین کرد.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین