کد خبر: ۳۲۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس غیردولتی معاف از مالیات هستند گفت: اخذ مالیات ممکن است از دیگر درآمدهای جانبی مدارس غیردولتی اخذ شود که بحث آن جداست.
ناطقان: احمد محمودزاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر قطع کارتخوان برخی مدارس غیردولتی به علت ثبت اطلاعات مالیاتی و احتمال اخذ مالیات از این مدارس اظهار کرد: اخذ مالیات ممکن است از دیگر درآمدهای جانبی مدارس غیردولتی اخذ شود که بحث آن جداست.

وی افزود: اما اینکه مالیات از مدارس غیردولتی بابت شهریه‌ای که می گیرند اخذ شود، خیر اینگونه نیست و مدارس غیردولتی معاف از مالیات هستند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به عنوان مثال برخی مدارس، ممکن است سرویس‌های جانبی ارائه دهند، نظیر استخر و مانند آن که دیگر شامل حال مدرسه نمی شود که اخذ مالیات از این فعالیت‌ها، روالی قانونی است گفت: اما به طور کلی فعالیت‌های مربوط به مدرسه معاف از مالیات است.

محمودزاده در پاسخ به پرسش دیگری پیرامون برگزاری کلاس‌های فوق برنامه در مدارس غیردولتی گفت: فوق برنامه ها، اختیاری هستند. ۱۲ـ۱۳ درصد (حدود دو میلیون نفر) از دانش آموزان کل کشور در مراکز غیردولتی تحصیل می کنند. از ۲ میلیون محصل مدارس غیردولتی، معمولا حدود ۲۰۰ هزار نفر در برنامه‌های مکمل شرکت می‌کنند و الزامی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: الزام و اجبار به شرکت در دوره‌های مکمل به خانواده‌ها در مدارس، قابل پیگیری است و اگر خانواده‌ها به چنین مواردی برخوردند می‌توانند از طریق سامانه مشارکت‌ها اعلام کنند تا پیگیری و رسیدگی کنیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین