کد خبر: ۳۲۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
رییس سازمان اورژانس کشور از استقرار موتورلانس‌های اورژانس در مرزهای کشور برای مدیریت بهتر امدادرسانی به زائران اربعین خبر داد.
ناطقان: دکتر جعفر میعادفر در خصوص اقدامات سازمان اورژانس کشور درباره خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: سفرهای اربعین در حال نزدیک شدن به اوج خود است. از چند روز قبل حرکت زائران به سمت مرزها برای شرکت در راهپیمایی اربعین آغاز شده است.

وی ادامه داد: پس از دو سال محرومیت از این مراسم به دلیل شیوع بیماری کرونا، حالا این حرکت عظیم آغاز شده و با استقبال مردم همراه شده است.

دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین از استقرار ۷۰ درصد ظرفیت‌های پزشکی در مرزهای هشت گانه کشور خبرداد و گفت: با توجه به اینکه تردد زائران در پنجشنبه و جمعه به اوج خودش می‌رسد ظرفیت خدمت رسانی پزشکی و درمانی نیز تا روز پنجشنبه و جمعه به صد درصد خواهد رسید.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه امسال تقریبا مرزهای هشت گانه داریم، ادامه داد: دو مرز ورودی ریمدان و میرجاوه است که عزیزان پاکستانی از آنجا وارد می شوند، و از آنجا اقدامات بهداشت و درمان آن ها انجام می شود تا به مرز شلمچه برسند و از آن جا وارد کشور عراق شوند. شش مرز خروجی نیز برای هموطنان خود در نظر گرفتیم که باشماق، تمرچین، خسروی برای اولین بار راه اندازی شدند و مهران و چذابه و شلمچه نیز سایر مرز های خروجی هستند.

میعادفر اظهار کرد: حدود بیش از ٢۶٠٠ نفر همکاران فوریت های پزشکی را در این مراسم مستقر کردیم و حدود هشت بیمارستان صحرایی را علاوه بر بیمارستان هایی که در محل داشتیم مستقر کردیم. حدود ٣٨ دستگاه اتوبوس آمبولانس در این مرز ها استقرار دارند که هر کدام از این اتوبوس آمبولانس ها حدود ١٠ تخت بستری دارند.

وی افزود: با توجه به وضعیت گرمای سال جاری این تمهیدات اندیشیده شده است. برای غلبه بر ترافیک نیز حدود ٣٨ دستگاه موتورلانس مستقر کردیم که اگر ترافیکی اتفاق افتاد بتوانند به سرعت به محل برسند.

میعادفر اظهار کرد: در بازدید میدانی که با حضور وزیر بهداشت و کل معاونان وزیر بهداشت و درمان از مرز مهران و شلمچه انجام گرفت استقرار تیم‌های بهداشتی و درمانی رصد شد و در مواردی هم که لازم بود به همکاران تذکرات لازم داده شد.

وی ادامه داد: توجه به پیش بینی افزایش تعداد زائران امسال نسبت به سنوات گذشته توصیه می‌شود که مردم سفر خود را به تأخیر نیندازند تا از نظر ترافیک و کمبود امکانات دچار مشکل نشوند.

رییس اورژانس کشور اظهار کرد: بزرگترین چالش ما بحث گرما و گرمازدگی است. افرادی هستند که آسیب پذیر هستند که باید مراقبت کنند. به خصوص افراد سالخورده، کودکان و مادران باردار آسیب پذیر تر هستند که ترجیحا با پزشکان خود مشورت کنند که توانایی انجام این سفر را دارند یا خیر؟. عزیزانی که بیماری های زمینه ای دارند نیز حتما دارو های خود را به همراه داشته باشند و حتی میزان بیشتری نسبت به مدت سفر خود به همراه داشته باشند. دارو در کشور عراق هم گران است و هم به سختی می توان آن را تهیه .بنابراین داروی تخصصی را حتما به همراه خود داشته باشند. در خصوص گرما زدگی نیز مایعات مصرف کنند و اگر خسته شدند استراحت کنند. اگر واقعا امکان و توان پیاده روی ندارند بخشی از سفر نجف و کربلا را با خودرو طی کنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: زائران در صورت امکان کوله پشتی سبک حمل کنند و وسایل ضروری و داروهای اولیه مانند استامینوفن و پمادهای گرفتگی عضلات را به همراه داشته باشند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین