کد خبر: ۳۲۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
اعضای پارلمان آلمان امروز (چهارشنبه) به میخائیل گورباچف ادای احترام و برای یک دقیقه سکوت اختیار کردند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «میخائیل گورباچف» آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی بود که ۳۰ اوت سال جاری میلادی درگذشت. وی باعث شد تا ۳۲ سال قبل آلمان شرقی و غربی با یکدیگر متحد شوند.

ادای احترام به گورباچف با نیمه برافراشته شدن پرچم آلمان در پارلمان این کشور و در حالی انجام شد که قانونگذاران جلسه روزانه خود را با این مراسم آغاز کردند.

رئیس پارلمان آلمان به قانونگذاران گفت: گورباچف آنچه را که چندین دهه ناممکن می‌نمود، ممکن ساخت و به جنگ سرد به صورت صلح‌آمیز پایان داد و بر تفرقه کشور آلمان و قاره اروپا فائق آمد. ما آلمانی‌ها بابت این‌ها از گورباچف بسیار ممنونیم.

وی ادامه داد: او تاریخ کشور را ما و زندگی میلیون‌ها آلمانی را تغییر داد. شور و اشتیاق او و موضعش باعث احیای وحدت ما شد.

تلاش گورباچف برای اصلاحات و افزایش فضای باز، صحنه را برای فروپاشی مسالمت‌آمیز کمونیسم و یکی از لحظات کلیدی آن یعنی سقوط دیوار برلین در نوامبر ۱۹۸۹، ایجاد کرد. کمتر از یک سال بعد، آلمان به عنوان عضو ناتو و با وعده خروج نیروهای شوروی دوباره متحد شد.

برخلاف نگاهی که به گورباچف در روسیه وجود داشت او در آلمان محبوبیت ماندگاری داشت.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین