کد خبر: ۳۲۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
یکی از عوارض روحی قاعدگی با عنوان سندرم پیش از قاعدگی یا PMS شناخته می‌شود.
ناطقان: دکتر سیمین کاظمی، پزشک و جامعه‌شناس درباره این سندرم می‌گوید: «سندرم پیش از قاعدگی یا PMS به علائم و تغییرات جسمی، روانی و رفتاری گفته می‌شود که معمولاً در نیمه دوم قاعدگی و بعد از تخمک‌گذاری، یعنی یک تا دو هفته پیش از خونریزی ماهانه در زنان سنین باروری اتفاق می‌افتد.»

جالب است بدانید علت قطعی PMS مشخص نیست و به گفته کاظمی «فرضیه های مختلفی که تاکنون مطرح شده هیچ یک تأیید نشده‌اند».

او می‌گوید: مهمترین تبعات این سندرم این است که ممکن است منجر به اختلال در فعالیت‌های عادی زنان شود و بر روابط بین فردی آنها تأثیر بگذارد. در واقع زنان در این دوره ممکن است علاوه بر علایم جسمی مثل سردرد، علایمی شامل اضطراب و افسردگی و طیفی از علایم مرتبط همچون مشکلات خواب، تحریک پذیری، تغییرات خلقی، عصبانیت و خشم، غمگینی، کاهش تمرکز و حافظه را تجربه کنند. بروز چنین علایمی بر روابط بین فردی آنها در خانواده و محل کار ممکن است تأثیر بگذارد. مثلاً تعارضات و دعواهای خانوادگی افزایش یابد یا در محل کار به تنش منجر شود. البته این تعارضات و تنش‌ها یکسره به رفتار زنان بر نمی‌گردد بلکه اکثرا چون درکی از وضعیت زنان در این روزها وجود ندارد و مدارا و حمایت از زنان اندک است، چنین تعارضاتی افزایش می‌یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین