کد خبر: ۳۲۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
وزیر کشور به منظور بازدید از نحوه خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی دقایقی پیش وارد مرز تمرچین پیرانشهر شد.
ناطقان: وزیر کشور صبح امروز یکشنبه به منظور بازدید از روند خدمات رسانی به زائران در مرز تمرچین کشور وارد این مرز شد.

در این بازدید که استاندار آذربایجان غربی و جمعی از نمایندگان مردم استان آقای وحیدی را همراهی می‌کردند، سردار جهانبخش فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با ارائه گزارشی از روند خدمات رسانی و تردد زائران اربعین حسینی گفت: پیش بینی می‌شود روند بازگشت زائران از مرز تمرچین نیز بزودی آغاز شود.

مرز تمرچین برای اولین بار امسال برای خروج زائران به سمت عراق در نظر گرفته شده است.

براساس اعلام ستاد اربعین استان آذربایجان‌غربی، گذرگاه تمرچین از روز دوشنبه، ۱۴ شهریور ماه جاری میزبان زوار اربعین حسینی برای عزیمت به عتبات عالیات بود که با تصمیم ستاد مرکزی همزمان با سایرگذرگاه‌های کشور فعلاً عبور و مرور در این نطقه مرزی ممنوع شده است.

امسال برای نخستین بار است که مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر در ایام اربعین حسینی پذیرای تردد زائران ایرانی به عتبات عالیات در عراق است و از این طریق شماره زیادی از زوار به جهت شرکت در آئین پیاده‌روی اربعین عازم سرزمین عشق شدند.

زوار پس از گذشتن از مرز تمرچین در ایران و حاج عمران در طرف عراقی، مسیر حاج عمران - اربیل، اربیل - کرکوک و کرکوک به بغداد را به عنوان مسیر رفت و الحسینیه بغداد به سمت حاج عمران نیز مسیر بازگشت زوار خواهد بود.

تمرچین حدود ۱۵۰ کیلومتر با ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی و ۶۵۰ کیلومتر نیز با کربلای معلی فاصله دارد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین