کد خبر: ۳۲۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
روغن شترمرغ از ۳ هزار سال پیش توسط مصریان و رومیان به منظور زیبایی و درمان مورد استفاده قرار می‌گرفته است و از آن برای درمان سوختگی خشکی و بیماری‌های پوستی استفاده می‌کردند.

ناطقان: از ۳ هزار سال پیش روغن شترمرغ توسط مصریان و رومیان به منظور زیبایی و درمان مورد استفاده قرار می‌گرفته است و از آن برای درمان سوختگی خشکی و بیماری‌های پوستی استفاده می‌کردند. روغن شترمرغ علاوه بر ویتامین A و اسیدهای آمینه دارای اسیدهای چرب مصنوعی مانند امگا ۳،۶،۹ نیز هست که برای شادابی و سلامتی پوست انسان بسیار موثرند. اسیدهای چربی که در روغن شترمرغ وجود دارند، بسیار شبیه به اسیدهای چربی هستند که در پوست بدن دیده می‌شود. همچنین مولکول‌های درون آن نیز کوچک است و نقطه‌ ذوب پایینی دارد. به همین علت به راحتی در پوست نفوذ می‌کند و برعکس سایر کرم‌های پوستی، منافذ پوست را مسدود نمی‌کند. خواص روغن شترمرغ باعث شده تا از این روغن برای تولید انواع محصولات آرایشی بهداشتی، لوسیون‌ها، شامپوها، کرم‌ها و صابون‌ها استفاده شود.

روغن شترمرغ در گذشته برای بهبود بیماری‌های پوستی نظیر درماتیت، اگزما، پسوریازیس و لکه‌های قرمز روی پوست، خراشیدگی، خشکی پوست، سوختگی سطحی، آفتاب سوختگی، ترک خوردن لب‌ها و موهای خشک کاربرد داشت. از روغن شترمرغ برای درمان سوختگی، افزایش سلامت چشم‌ها و بینایی، کاهش دردهای عضلانی، بهبود ترک پا و ترک لب، درمان دیسک کمر، یبوست و از بین بردن خارش و التهاب کف سر استفاده می‌شود. همچنین به عنوان ماده خوراکی انرژی‌زا و درمان‌کننده سیاهی‌های دور چشم، کوفتگی و کشیدگی عضلات نیز کاربرد دارد.

روغن شترمرغ از آنجا که دارای ترکیبات زیر است، برای پوست مفید است:

- ویتامین A که برای خصوصیت‌های زیادی که برای بازسازی پوست و خاصیت‌های آنتی اکسیدانی دارد، شناخته‌شده است.

- لینولئیک اسید که سبب آرام شدن دردهای عضلانی و دردهای مفصلی می‌شود.

- الئیک اسید که خواص ضدچروک دارد و سلول‌های جدید پوستی تولید می‌کند.

- ساپوژن که برای نرم کردن پوست استفاده می‌شود.

- صاف‌کننده چین و چروک‌های پوست گردن و صورت

- جوان کننده و لایه‌بردار پوست (روشن کننده، ضدلک و نرم‌کننده)

- التیام شبکه فیبری پوست به علت داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع

- التیام سوختگی، بخیه، جای زخم، بخیه و برطرف از بین بردن گوشت اضافه

- کمک به سلامت خشکی لب و تیرگی و پف زیر چشم و جای جوش

- موثر برای درمان بیماری‌های پوستی مثل درماتیت، پسوریازیس، اگزما

- بهترین برطرف‌کننده ترک‌های پاشنه پا و ترک‌های چاقی لاغری و ترک‌های بعد از زایمان.

-التیام سوختگی، بخیه، جای زخم، بخیه و برطرف از بین بردن گوشت اضافه

- التیام دهنده مشکلات پوستی مانند لک‌های قرمز روی پوست،خشکی پوست، خراشیدگی‌ها، موهای خشک،سوختگی‌های سطحی، ترک لب‌ها، آفتاب سوختگی.

روغن شترمرغ به عنوان مرطوب کننده

اگر دنبال یک مرطوب‌کننده سالم و طبیعی می‌گردید، جواب مشکل شما همین جاست. روغن شترمرغ به عنوان یک مرطوب‌کننده پوست، به شمار می‌رود که اگر در طول روز، چند مرتبه از آن استفاده کنید، متوجه فواید و خواص خوب این روغن می‌شوید. همچنین خوب است قبل از خواب، کمی‌ از آن را روی صورت و دست‌های خود بمالید و خیالتان راحت باشد که سرعت بالای جذب آن، اجازه نمی‌دهد پوست شما خیلی تیره یا چرب شود.

جوان‌سازی فوق‌العاده پوست با روغن شترمرغ

معمولاً افراد زیادی با بالا رفتن سن و زیاد شدن چروک‌های صورتشان، به دنبال راه حلی برای جوان‌سازی و درمان این مشکل می‌گردند. راه‌های زیادی مثل استفاده از انواع مواد شیمیایی، عمل‌های جراحی و از این قبیل موارد، از طرف افراد متخصص و غیرمتخصص به آنها پیشنهاد می‌شود. اما یک راه سالم طبیعی وجود دارد که شاید تا امروز، آن را امتحان نکرده باشید. این راه مؤثر استفاده از روغن شترمرغ است که به افراد میانسال توصیه می‌شود از آن برای جوان‌سازی پوست خود استفاده کنند.

با گذشت زمان و افزایش سن، پوست هم نازک‌تر می‌شود و همین باعث می‌شود چروکیده شود. روغن شترمرغ می‌تواند به کمک خواصی که دارد، از نازک شدن آن جلوگیری و به جوان‌سازی پوست کمک کند.

درمان برخی بیماری‌های پوستی

افراد زیادی بعد از سوختگی یا آفتاب سوختگی و تاول زدن، از روغن شترمرغ برای بهبودی پوست استفاده می‌کنند.

روش استفاده از روغن شتر مرغ برای پوست

هر شب صورت خود را با صابون غیر محرک مانند شامپو بچه بشویید و خشک کنید. در صورتی که جوش دارید بگذارید ۳ دقیقه کف روی صورت بماند و سپس با آب ولرم بشویید. چنانچه پوست خشکی دارید، به سرعت آب بکشید و بعد روغن شترمرغ را روی آن بمالید.

آیا روغن شترمرغ پوست را تیره می‌کند؟

این سوالی است که برای اغلب افراد، قبل از مصرف روغن شترمرغ، پیش می‌آید. دغدغه برخی از مصرف‌کنندگان این است که آیا بعد از مالیدن این روغن روی پوستشان، رنگ پوست تغییری خواهد کرد یا خیر. باید بدانید که مصرف بیش از حد هر چیزی، درست نیست و طبیعتاً عوارضی را به همراه دارد.

مصرف بیش از حد روغن شترمرغ هم، ممکن است لکه‌های تیرهای روی پوست شما ایجاد کند. همچنین تیره شدن رنگدانه‌های پوست، بعد از مصرف بیش از حد این روغن، ممکن است. اگر این اتفاق برای شما رخ داد، حتماً به متخصص پوست مراجعه کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین