کد خبر: ۳۲۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
کمبود ویتامین‌ها در بدن آثار منفی مختلفی از جمله بدن درد را ایجاد میکند.
ناطقان: یکی از ویتامین هایی که کمبودش در تمام گروه های سنی موجب بیماری، درد در ناحیه عضله ، ضعف و استخوان درد می شود ویتامین D می باشد و البته وجود این دردها تنها به بالا بودن سن مربوط نمی شود.

کمبود ویتامین و مواد معدنی باعث شل شدن عضلات و گرفتگی آنها، درد پا در هنگام خواب نیز می تواند و برای درمان آن باید کمبود ویتامین بدن را جبران کنید.
ویتامین D برای جذب کلسیم مفید و به تعادل مواد معدنی بدن می پردازد به طوری که کمبود آن موجب درد مفاصل می شود. ۱۵ میکرو گرم مقداری است که تمامی افراد باید ویتامین D مورد نیاز بدنشان را بدست بیاورند، این ویتامین از طرق غلات غنی شده، لبنیات دارای ویتامین D و نورخورشید  و مولتی ویتامین ها تامین می شود.

کمبود ویتامین ث موجب ضعیف شدن بافت بندها، درد و ورم مفاصل می شود که برای رفع کمبود آن آقایان روزانه ۹۰ میلی گرم و خانم ها ۷۵ میلی گرم ویتامین ث باید مصرف بکند، که با خوردن توت فرنگی، فلفل قرمز و مرکبات می توانند کمبود آن را جبران کنند.
ویتامین A  به رشد استخوان ها کمک می کند، آقایان روزانه به ۳۰۰۰ واحد و خانم ها نزدیک به ۲۳۰۰ واحد ویتامین A احتیاج دارند که می توانند با خوردن سیب زمینی شیرین ، هویج، کدو، کاهو و کلم پیچ آن را تامین کنند.

کمبود ویتامین ب۱ ، ب۶ ، ب ۱۲ و ویتامین ای نیز به بروز درد در ناحیه مفاصل کمک می کند که برای جبران کمبود آنها بهتر است با پزشک مشورت کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین