کد خبر: ۳۲۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
شرکت بوتاش ترکیه اعلام کرد که صادرات گاز ایران به این کشور برای انجام عملیات نگهداری تعمیرات متوقف شده است.
ناطقان:  به نقل از دیلی صباح، شرکت خطوط انتقال گاز بوتاش ترکیه اعلام کرد که بر اساس برنامه ریزی قبلی، جریان صادرات گاز خط لوله ایران به ترکیه به مدت ۸ روز و برای انجام عملیات نگهداری و تعمیرات متوقف خواهد شد.

در بیانیه بوتاش آمده است که برای انجام بازرسی‌های برنامه ریزی شده و کارهای تعمیراتی روی خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه، جریان گاز از ۲ تا ۹ اکتبر در این خط لوله متوقف خواهد بود و امکان دریافت گاز به مدت ۸ روز وجود ندارد.

این شرکت البته اعلام کرده که پیش بینی می‌شود با قطع جریان واردات گاز از ایران به ترکیه، مشکلی در شبکه توزیع و تأمین تقاضای گاز ترکیه روی نخواهد داد.

ترکیه تقریباً تمام گاز مورد نیاز خود را از ایران، آذربایجان و روسیه وارد می‌کند و در تأمین گاز به طور کامل به خارج وابسته است.

به خاطر کاهش ارزش لیر در برابر دلار طی سال گذشته و سال جاری در کنار افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بازار جهانی، قیمت گاز و به طور کلی حامل‌های انرژی در ترکیه به شدت افزایش یافته است.

از زمان آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین در اواخر ماه فوریه، قیمت گاز در بازار جهانی و متعاقباً در ترکیه بیش از پیش افزایش یافته است.
منبع: مهر
برچسب ها: صادرات ، گاز ، ناطقان ، نفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین