کد خبر: ۳۲۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
یک مقام محلی به خبرگزاری فرانسه گفت که حدود یک هزار و ۲۰۰ خانواده عراقی طی شش ماه گذشته از زمین های کشاورزی جنوبی رانده شده اند زیرا خشکسالی کشور را فراگرفته است.
ناطقان:  براساس گزارش سازمان ملل متحد، عراق که توسط دهه‌ها جنگ آسیب دیده است، پنجمین کشور آسیب‌پذیر جهان در برابر برخی از اثرات تغییرات آب و هوایی، از جمله کمبود آب و بیابان‌زایی است.

صالح هادی رئیس اداره کشاورزی استان ذی قار عراق گفت: حدود یک هزار و ۲۰۰ خانواده گاومیش‌داران و کشاورزان در باتلاق‌ها و سایر مناطق استان به دلیل کمبود آب از خانه‌های خود آواره شدند.

هادی گفت که مهاجرت دسته جمعی از ماه آوریل آغاز شد و افزود که بیش از دوهزار گاومیش در نتیجه خشکسالی تلف شده اند.

وی در ادامه افزود: نیمی از خانواده ها در مناطق شمال ناصریه پایتخت منطقه به رودخانه نزدیک شده اند، در حالی که بقیه به استان های مرکزی و جنوبی مانند بابل، کوت، کربلا و بصره نقل مکان کرده اند.

وزیر منابع آب عراق ماه گذشته با اشاره به کاهش متوالی بارندگی و کم شدن جریان رودخانه ها اعلام کرد که سال ۲۰۲۲ یکی از خشک ترین سال هایی است که عراق از سال ۱۹۳۰ به خود دیده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین