کد خبر: ۳۲۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
مدیرعامل ایران خودرو:
مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو به تازگی و در اظهاراتی عجیب بیان کرد: برخی استانداردهای ایران در خودروهای خارجی، آپشن محسوب می‌شوند.در خودروهای روز دنیا بسیاری از استانداردهایی که ما درکشور داریم، وجود ندارد! استانداردهایی که در کشور ما اجرا می‌شود، در کل دنیا جزء استانداردهای سخت‌گیرانه است. در واقع، برخی از استانداردهای ایران در خودروهای خارجی آپشن محسوب می‌شود.»
ناطقان: مدیرعامل ایران خودرو به تازگی و در اظهاراتی عجیب بیان کرد که برخی استانداردهای ایران در خودروهای خارجی، آپشن محسوب می‌شوند.

علیرغم اجرایی نشدن تمامی موارد استانداردهای 85 گانه در صنعت خودروسازی که چند سال پیش مصوب شده بود، مدیرعامل ایران خودرو اخیرا در اظهاراتی گفته است: «در خودروهای روز دنیا بسیاری از استانداردهایی که ما درکشور داریم، وجود ندارد! استانداردهایی که در کشور ما اجرا می‌شود، در کل دنیا جزء استانداردهای سخت‌گیرانه است. در واقع، برخی از استانداردهای ایران در خودروهای خارجی آپشن محسوب می‌شود.»

این موارد در حالی بیان می شود که طی سالهای اخیر، سطح استاندارد ایمنی در جهان به شدت ارتقا یافته است و در کشورهای غربی، خودروهای فاقد سامانه پیشرفته «ترمز گیری خودکار»، موفق به کسب نمره کامل در استاندارد تست تصادف نمی شوند.

همچنین سیستم پایداری الکترونیکی (ESP) نیز سال‌هاست در خودروها به شکل پیش فرض نصب می شود، این درحالیست که به جز تارا (به عنوان محصول پرچمدار ایران خودرو)، هیچ کدام از خودروهای تولیدی غیر چینی این شرکت، مجهز به ESP نیستند و تاکنون این بند از قانون استاندارد 85 گانه در کشورمان اجرایی نشده است.


منبع:دیجیاتو
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین