کد خبر: ۳۲۵۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
سفارت فرانسه در ایران اعلام کرد که شایعات رایج در فضای مجازی مبنی بر اینکه فرانسه و سایر کشورهای اروپایی صدور روادید برای اتباع ایرانی را تعلیق کرده‌اند، کذب است.
ناطقان: سفارت فرانسه در سایت خود نوشت: «سفارت شایعات رایج در فضای مجازی مبنی بر اینکه فرانسه (و سایر کشورهای اروپایی) صدور روادید برای اتباع ایرانی را تعلیق کرده‌اند، تکذیب می‌کند. این شایعات کذب است. فرانسه همچنان در ایران ویزا صادر می‌کند.»

این سفارت خانه همچنین به دلیل تاخیر صدور ویزا نوشت: «با این وجود، به علت فیلترینگ اینترنت، سفارت فرانسه موقتاً و فعلاً قادر به بررسی حجم زیادی از پرونده‌ها نیست و گرفتن وقت ویزا از شرکت کارگزار ما "VFS"، در حال حاضر پیچیده است.»

پیشتر رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران از تعلیق و توقف موقت صدور ویزا از سوی برخی کشورهای اروپایی و حوزه شنگن، برای اتباع و مسافران ایرانی خبر داده بود.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در نشست خبری خود در این باره ضمن عدم شنیدن اخبار رسمی در این خصوص گفت: «هر اقدام محدود کننده‌ای که در این زمینه صورت گیرد، اگر صحت داشته باشد، اقدامی قابل قبول نیست و ایجاد محدودیت برای سفر شهروندان ایرانی مغایر آن چیزی است که اعلام می‌کنند. این‌که از حقوق مردم ایران صحبت کنند و از سوی دیگر محدودیت‌هایی برای سفر آنها ایجاد کنند، رویکرد متناقضی است و امیدواریم این خبر درست نباشد و شهروندان ایرانی متناسب با نیازهای خود سفر انجام دهند.»
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین