کد خبر: ۳۲۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
اگر به کمک یک روانشناس نیاز دارید، خیلی مهم است فردی را انتخاب کنید که در کار خود حرفه‌ای باشد و بتواند راهنمایی‌های موثری به شما ارائه دهد. در غیر اینصورت، نه‌تنها بودجه‌ای که برای این کار گذاشته‌اید، هدر می‌رود، بلکه با مشاوره‌های نادرست، مشکلی به مشکلات‌تان اضافه می‌شود.
ناطقان: روانشناس‌های خوب و متخصص می‌توانند ریشه مشکلات مراجعان خود را به‌خوبی شناسایی کرده و با ارائه راه‌حل‌های مناسب، در حل آن مشکلات به افراد کمک کنند. اما یک مشاوره اشتباه و نامناسب می‌تواند مشکلات افراد را پیچیده‌تر و اوضاع را بدتر کند. بنابراین موقع انتخاب روانشناس به یکسری ویژگی‌ها توجه کنید تا در انتخاب‌تان اشتباه نکنید.

ویژگی‌های روانشناسان حرفه‌ای

برای اطمینان از حرفه‌ای و باتجربه بودن روانشناسی که انتخاب‌ می‌کنید باید به ویژگی‌های زیر توجه کنید:

۱. دارا بودن مهارت‌های ارتباطی بین‌فردی

۲. امانت‌داری

۳. تمایل به همکاری با فرد مراجعه‌کننده

۴. ارائه راهنمایی دقیق و به‌روزشده

۵. داشتن برنامه درمانی ثابت و پذیرفتنی

روانشناس قابل اعتماد چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

۶. اعتقاد راسخ به روش‌های درمانی ارائه‌شده

۷. بررسی منظم پیشرفت مراجع

۸. پیشنهاد برنامه درمانی سازگار با خصوصیات مراجع

۹. القای امید و خوش‌بینی به مراجع

۱۰. توجه به زمینه‌های فرهنگی متفاوت

۱۱. به‌روز بودن

در نهایت باید گفت که یک روانشناس خوب همیشه در جریان روش‌های بهتر درمانی و تحقیقات روز قرار می‌گیرد و مهارت‌های درمانی خود را افزایش می‌دهد.

اگر روانشناسی، ویژگی‌های فوق را داشته باشد، می‌توانید از راهنمایی‌های او با خیال راحت استفاده کرده و زندگی‌تان را بهبود بخشید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین