کد خبر: ۳۲۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی:
غلامعلی حدادعادل رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با تأکید براینکه در فضای مجازی ایرانی ساخته شده که کاملاً مغایر با ایران واقعی است، اضافه کرد: در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که امروز تبدیل به ابزاری برای دنیای استکبار شده، آن چنان خبر و شایعه می‌سازند که از ایران جز خرابی و اغتشاش و درهم‌ریختگی خبر دیگری نیست.
ناطقان:  رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اغتشاش‌های اخیر در کشور گفت: وقوع چنین حوادثی دور از انتظار نبوده و نیست، هر فردی ماهیت انقلاب اسلامی را بشناسد و به عظمت این انقلاب پی برده باشد، از این نوع حوادث غافلگیر نخواهد شد.


غلامعلی حدادعادل در ابتدای جلسه شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: اتفاقی که با وقوع انقلاب اسلامی در دنیای معاصر افتاد ، این بود که این انقلاب در برابر تفکر حاکم بر دنیای غرب از رنسانس تا امروز که همانا تبلیغ و ترویج ایده جدایی دین از سیاست بود، ایستاد و نمونه‌ای از حکومت دینی و اسلامی را احیا کرد.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی در حالی اتفاق افتاد که اروپا در ۵۰۰ سال اخیر مدعی بود دوره حکومت‌های دینی به پایان رسیده است. غرب با هر چیزی که مخالف بوده و آن را خطری برای خود بداند، بر آن مهر ارتجاع و عقب‌ماندگی می‌زند. اما بر خلاف این تصویرسازی غرب، حالا در قرن ۲۰ و ۲۱، حکومت دینی و نظام اسلامی ایران در برابر فکر جدایی دین از سیاست قد علم کرده و مبانی این تفکر را به چالش کشیده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جدایی‌ناپذیر بودن سکولاریسم از تجدد و مدرنیته، گفت: انقلاب اسلامی نقطه مقابل سکولاریسم و جدایی دین از سیاست است. حکومت دینی برای دنیای غرب یک زنگ خطر بزرگ است؛ چراکه مردم را با ایمان و انگیزه دینی به کنش سیاسی دعوت می‌کند. صدور و گسترش پیام انقلاب اسلامی برای جهان اسلام و بشریت امروز، یک کابوس هولناک برای نظام سلطه است و در طول ۴۳ سال گذشته، تمام تلاش غرب تضعیف و براندازی انقلاب ایران اسلامی بوده و این تلاش در دوران جدید در فضای مجازی ظهور و بروز پیدا کرده است.

وی با تأکید براینکه در فضای مجازی ایرانی ساخته شده که کاملاً مغایر با ایران واقعی است، اضافه کرد: در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که امروز تبدیل به ابزاری برای دنیای استکبار شده، آن چنان خبر و شایعه می‌سازند که از ایران جز خرابی و اغتشاش و درهم‌ریختگی خبر دیگری نیست. آن‌ها می‌خواهند چنین القا کنند که ایران بر باد رفته و در حال فروپاشی است. اما ایران واقعی، ایرانی است که خار چشم دشمنان است و مقتدرانه و باشکوه در حال حرکت به سوی اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی است. این توطئه‌ها و طراحی‌های دنیای استکبار نه برای اولین بار است و نه آخرین خواهد بود.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پایان سخنان خود خطاب به نیروهای انقلاب گفت: دشمن امروز با تمام عِده و عُده خود به جنگ انقلاب اسلامی آمده است. این توطئه‌ها و اغتشاش‌ها باید ما را هوشیارتر کند. هدف ما باید خدمت به مردم و پیشرفت کشور باشد. مردم سرمایه اصلی این انقلاب شکوهمند هستند. هر حزب و جریانی که به دنبال سهم‌خواهی و قدرت‌طلبی باشد، از توطئه دشمنان این آب و خاک غافل است. دست‌هایمان را به هم بدهیم و با اخلاص و همدلی و اعتمادی که مردم به ما داشته‌اند، برای تحقق ایرانی سرافراز و سربلند تلاش کنیم.



همچنین سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی درخصوص جزئیات جلسه این شورا اظهار داشت: روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه انتخاب اعضای کارگروه ارزیابی و نظارت شورای ائتلاف در دستور کار قرار گرفت و برای ترکیب این کارگروه رأی‌گیری شد.

امیرابراهیم رسولی گفت: طبق اساسنامه مصوب شورا ۵ نفر به عنوان عضو حقیقی و ۶ نفر به عنوان عضو حقوقی در این کارگروه ۱۱نفره به نظارت بر عملکرد منتخبان شورای ائتلاف در مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: اعضای انتخاب شده عبارتند از اعضای حقیقی مهدی چمران، حجت‌الاسلام علی سعیدی، پرویز سروری، حمیدرضا ترقی و عباس سلیمی نمین. اعضای حقوقی نیز شامل رئیس شورای ائتلاف، دبیر شورای ائتلاف، سخنگوی شورای ائتلاف، معاون امور بانوان، معاون سازماندهی و شبکه‌سازی اجتماعی، معاون امور استان‌ها است.

رسولی همچنین افزود: این کارگروه بنا به ماموریت محوله وظیفه دارد ضمن تدوین آیین‌نامه‌ای به بررسی عملکرد افراد معرفی شده از سمت ائتلاف بپردازد تا شورا بتواند پاسخگوی اعتماد مردم بوده و در آینده تصمیماتی مبتنی بر مستندات و بررسی های دقیق عملکردی اتخاذ شود.
منبع: انتخاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین