کد خبر: ۳۲۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
رشیدی کوچی:
یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: خودروی ۱۰ هزار دلاری که با ارز ۳۰ هزار تومانی وارد شده است با احتساب تعرفه ۳۰ درصدی حدود ۴۰۰ میلیون تومان تمام می شود حال چرا مردم برای ثبت نام فقط باید ۵۰۰ میلیون در حساب خود بلوکه کنند؟
ناطقان: جلال رشیدی کوچی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به شرایط پیش بینی شده برای پیش فروش خودروهای وارداتی، بیان کرد: این راه ها در حوزه واردات خودرو اشتباه است چرا که ما می خواهیم با عرضه محدودی که انجام می دهیم، رضایت عمومی را به دست آوریم؛ در حالی که این اتفاق نخواهد افتاد و منجر به انحصار و ویژه خواری خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در حوزه خودروهای وارداتی نیز با این تعداد خودرویی که وارد شده است، اگر باز به این سمت و سو برویم راه غلط را طی کرده ایم. قرار است این خودروها در بورس کالا با چندبرابر قیمت تمام شده در اختیار مردم قرار گیرد که واقعا مسیر اشتباهی است.

نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه هر چقدر هم که ما می گوییم گوش شنوایی نیست. خودرو ۱۰ هزار دلاری که با ارز نیمایی وارد شده است، دوستان بالغ بر یک میلیارد دلار پول برای این موضوع گذاشته‌اند، حتی گفتند تعرفه واردات نیز بین ۶ تا ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است. با دلار ۳۰ تومانی هم که حساب کنیم یک خودروی ۱۰ هزار دلاری تقریبا ۴۰۰ میلیون می شود. چرا باید برای پیش ثبت نام ۵۰۰ میلیون پول گذاشت تا بعد ببینیم چه می شود؟

وی در ادامه تاکید کرد: مدت ها بر این موضوع تاکید شد که قرار است خودروهای اقتصادی وارد شود برای همین هم برای واردات سقف ۲۰ هزار دلاری برای خودرو ها لحاظ کردند. آیا واقعا این قیمت‌ها واقعی است؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین