کد خبر: ۳۲۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک به گمانه‌زنی درباره زمان ازسرگیری روابط ایران و بحرین پرداخت.
ناطقان: باربارا لیف، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در نشستی با نمایندگان کنگره آمریکا گفت، بحرین که روابط دیپلماتیک با تهران را از سال ۲۰۱۶ قطع کرد، احتمالا «به زودی» روابطش با ایران را از سر می‌گیرد.
بحرین به دنبال قطع روابط دیپلماتیک تهران-ریاض، روابط با ایران را قطع کرد.
لیف گفت که «به نظرم به زودی این اتفاق خواهد افتاد.»


ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اخیرا در یک نشست خبری درباره آخرین تحولات در رابطه ایران با بحرین گفت که «ما از گسترش روابط با کشورهای همسایه و منطقه استقبال می‌کنیم.»

وی ادامه داد: مقامات دولت بحرین آمادگی خود در این زمینه را اعلام کرده‌اند و همانطور که اشاره کردم ما نیز از ارتباط و گسترش روابط و توسعه مناسبات با کشورهای همسایه و منطقه و عربی اسلامی استقبال می‌کنیم در عین حال که بر این موضوع نیز تاکید داریم که باید زمینه‌ها و مقدمات لازم برای از سرگیری روابط دو کشور ایران و بحرین فراهم شود و ان‌شاءالله این گام صورت بگیرد.

کنعانی با بیان این‌که «گفت‌وگو به صورت غیرمستقیم بین دو کشور ادامه دارد»، تصریح کرد: امیدواریم با روندی که در منطقه شاهد آن هستیم شاهد تحول مثبتی در روابط ایران و بحرین نیز باشیم البته همانطور که گفتم مشروط بر این‌که زمینه‌ها و مقدمات لازم آن نیز فراهم شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین