کد خبر: ۳۲۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
رئیس مجلس:
قالیباف پیرامون لایحه عفاف و حجاب گفت: مجدداً می گویم یک فوریتی شدن این لایحه با این هدف است که این لایحه همه جانبه باشد و یک سند پرافتخاری باشد. حتماً باید جلوی ولنگاری‌ها گرفته شود و با عده‌ای که با حجاب دشمنی می‌کنند باید برخورد قهری شود اما دستگاه‌های فرهنگی و به ویژه صدا و سیما هم وظایفی در این زمینه دارند که باید انجام دهند. ما باید یک قانون جامع و قوی در این زمینه تصویب کنیم.
ناطقان: محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از تصویب یک فوریت لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب اظهار داشت: هیچ شکی نیست که لایحه عفاف و حجاب از اولویت‌های اول جامعه امروز ماست و وظیفه ماست که در مجلس در این مورد تلاش کنیم.

وی بیان کرد: یک فوریتی شدن این لایحه به معنای آن نیست که مجلس برای این موضوع اولویتی قائل نیست بلکه موضوع عفاف و حجاب از اولویت زیادی برخوردار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در لایحه عفاف و حجاب فقط جنبه جرم انگاری و قضائی آمده بود در حالی که مقوله حجاب فارغ از بحث جرم انگاری و قضائی یک بحث فرهنگی، فلسفی و شرعی است و یک موضوع هویتی ما در انقلاب اسلامی است و یک مساله تمدنی برای ماست.

قالیباف تاکید کرد: ما در مجلس شورای اسلامی مصمم هستیم که با همکاری با نخبگان جامعه این موضوع را تعیین تکلیف کنیم. ما دست نیاز به سوی همه نخبگان در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و دلسوزان نظام دراز می‌کنیم و از آنان می‌خواهیم به مجلس در این زمینه کمک کنند.

قالیباف گفت: مجدداً می گویم یک فوریتی شدن این لایحه با این هدف است که این لایحه همه جانبه باشد و یک سند پرافتخاری باشد. حتماً باید جلوی ولنگاری‌ها گرفته شود و با عده‌ای که با حجاب دشمنی می‌کنند باید برخورد قهری شود اما دستگاه‌های فرهنگی و به ویژه صدا و سیما هم وظایفی در این زمینه دارند که باید انجام دهند. ما باید یک قانون جامع و قوی در این زمینه تصویب کنیم.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین