کد خبر: ۳۲۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
یک فعال بازار طلا و جواهر با تأکید براینکه برنامه سفر رئیس جمهور به افریقا موجب کاهش قیمت طلا و ارز شده است، گفت: قیمت سکه نسبت به دیروز ۴۵۰ هزار تومان کاهش یافت.
ناطقان: محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با وضعیت فعلی بازار طلا و سکه، اظهار داشت: بازار طلا از ابتدای هفته جاری بعد از 2 هفته ثبات برخلاف قیمت‌های جهانی، روند کاهشی را در پیش گرفته است.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر علت کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز طی روز جاری را برنامه سفر رئیس جمهور به آفریقا اعلام کرد و گفت: سفرهای اخیر اقای رئیسی و برقراری روابط اقتصادی با کشورها، ثبات نسبی قیمت ارز در هفته ‌های اخیر، خبرهای مثبت سیاسی و اقتصادی و نزدیک شدن به ایام محرم می تواند باعث ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در بازار شود.

وی با اشاره به افزایش طلای جهانی در روز جاری، گفت: با این حال اما قیمت سکه نسبت به دیروز 450 هزار تومان کاهش یافته و به کانال 27 میلیون تومان بازگشته است.

به گفته این فعال بازار، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم با 450 هزار تومان کاهش نسبت به دیروز  25 میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز با 450 هزار تومان کاهش به 27 میلیون و 850 هزار تومان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی با 250 هزار تومان کاهش به 15 میلیون و 250 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی با 200 هزار تومان کاهش 10 میلیون و 250 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 6 میلیون و 100 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

کشتی آرای با بیان اینکه حباب سکه برای اولین بار در یک سال گذشته به زیر 5 میلیون تومان رسیده است؛ گفت: هر گرم طلای 18 عیار نیز با کاهش 25 هزار تومانی به قیمت 2 میلیون و 330 هزار تومان رسیده است.

وی ضمن تأکید بر خروج سوداگران از بازار طلا و سکه تصریح کرد: وضعیت خرید و فروش در بازار هم اکنون کاملاً عادی است و فقط خریداران واقعی در بازار حضور دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین