کد خبر: ۳۲۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
دومین طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه در اواخر خرداد سال جاری تعیین تکلیف شد. اما آمارها نشان می دهد حدود 3 درصد از متقاضیان نتوانستند نسبت به نام نویسی برای خودروی مورد نظر خود اقدام کنند. براساس اعلام مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو این بخش از متقاضیان در شهریور امسال می توانند با مراجعه به سامانه نسبت به نام نویسی مجدد اقدام کنند. البته باقی متقاضیان نیز می توانند بعد از جاماندگان ناتخاب خودرو در مرحله دوم، نسبت به تغییر خودروی انتخابی خود اقدام کنند
ناطقان: متقاضیان خرید خودرو از سامانه یکپارچه این فرصت مجدد را از دست ندهند
به گزارش اکو ایران، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: متقاضیانی که در نوبت دوم فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه، در هنگام ثبت‌نام با گزینه «عدم تخصیص» مواجه شدند، شهریور 1402 تعیین تکلیف می‌شوند.


آن طور که مهدی تقدسی گفت این متقاضیان می توانند در آخرین ماه از فصل تابستان در بازه زمانی که از سوی وزارت صمت اطلاع رسانی می شود با مراجعه به سامانه نسبت به ویرایش خودروی مورد نظر خود اقدام کنند.

براساس اعلام وزارت صمت حدود 3 درصد از متقاضیان هنگام ثبت نام در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه به پیغام «عدم تخصیص» مواجه شدند. این 3 درصد از متقاضیان خودرو‌های خودروسازان بخش خصوصی بودند، اما از آنجایی که خودروساز مورد تقاضا ظرفیت نداشته، به این دسته از متقاضیان خودرویی تخصیص داده نشد. این بخش از متقاضیان می توانند در شهریور امسال با مراجعه به سایت نسبت به ویرایش خودروی مورد نظر خود اقدام کنند.

تقدسی تاکید کرد این متقاضیان می‌توانند در شهریور سال جاری از بین خودرو‌هایی که عرضه می‌شود، خودروی مورد نظر خود را انتخاب و در نوبت تحویل خودرو قرار گیرند.

این مدیر وزارت صمت ادامه داد تاکنون دو مرحله ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام شده است؛ در مرحله اول، تعداد ثبت‌نام کنندگان بیش از 936 هزار نفر بود که 780 هزار نفر متقاضی محصولات ایران خودرو، 32 هزار نفر متقاضی محصولات سایپا و 124 هزار نفر متقاضی دیگر خودروسازان بود. اما در مرحله دوم تعداد ثبت نامی ها بیش از 2 میلیون نفر بودند.

تقدسی این خبر خوب را نیز برای دارندگان خودروهای فرسوده و همچنین مادران دارای دو فرزند داشت که این دو دسته از متقاضیان با اولویت نسبت به متقاضیان طرح عادی، امسال خودروهایشان را تحویل خواهند گرفت.

البته امکان ویرایش خودرو برای سایر متقاضیان نیز در آخرین ماه از سال 1402 مهیا خواهد شد اما اولویت با آن دسته از متقاضیان است که خودرویی به انها تخصیصر داده نشده است.

تقدسی با اشاره به زمان اجرای مرحله سوم طرح یکپارچه فروش خودرو، گفت: پس از پایان تخصیص خودرو و ویرایش آن در شهریور، زمان بندی برای اجرای مرحله سوم فروش خودرو اعلام می‌شود. اکنون طبق زمان بندی خودروسازان، هر خودروی ثبت نامی به ترتیب به متقاضیان تحویل داده می‌شود و تعهد معوقی ندارند.

بنابراین طبق سخنان مدیر سامانه یکپارچه در شهریور امسال تمام متقاضیانی که در مرحله دوم اقدام به نام نویسی کردند می توانند از فرصت مجدد برای تغییر خودروی درخواستی و همچنین جلو انداختن زمان تحویل خودرو از شرکت سازنده اقدام کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین