کد خبر: ۳۲۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
وی افزود: زائرانی که به صورت مقدماتی در سامانه سماح ثبت نام کرده اما به هر دلیل تاکنون نتوانسته اند هزینه بیمه خود را پرداخت کنند باید هر چه سریعتر با مراجعه مجدد به سامانه سماح هزینه بیمه ای خود را پرداخت کنند تا شامل مزایای بیمه ای عمر و حوادث شوند.
ناطقان: حمیدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: از ابتدای مرداد ماه تاکنون در مدت کمتر از یک ماه ۷۹۰ کاروان در قالب ۲۶ هزار و ۳۰۰ نفر از طریق مرزهای زمینی و هوایی کشورمان برای زیارت سید الشهدا (ع) و دیگر ائمه اطهار راهی عتبات عالیات در عراق شدند.

وی با بیان اینکه با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی جمعیت بیشتری با مراجعه به سامانه سماح این سازمان و ثبت نام و تکمیل فرم های مربوطه و انجام مراحل بیمه ای، اقدامات اولیه برای اعزام به کربلای معلا را به انجام می رسانند، اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات دریافتی از آغاز نام نویسی زائران اربعین در این سامانه تاکنون حدود ۹۰۰ هزار نفر به صورت قطعی ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: زائرانی که به صورت مقدماتی در سامانه سماح ثبت نام کرده اما به هر دلیل تاکنون نتوانسته اند هزینه بیمه خود را پرداخت کنند باید هر چه سریعتر با مراجعه مجدد به سامانه سماح هزینه بیمه ای خود را پرداخت کنند تا شامل مزایای بیمه ای عمر و حوادث شوند.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌های در دست اقدام، برنامه‌ریزی برای امور گمشدگان و راهنمای زائران است، ادامه داد: با توجه به فراخوان دفتر راهبری و نظارت بر امور کارگزاران سازمان حج و زیارت کارگزاران حج و زیارت برای ایام اربعین حسینی و به منظور فعالیت در واحد امور راهنمایان و گمشدگان، خادم افتخاری می‌پذیرد.

به گزارش ایرنا سازمان حج و زیارت؛ در متن فراخوان خادم افتخاری اربعین آورده است: به اطلاع می رساند فراخوان خادم افتخاری واحد امور راهنمایان و گمشدگان زائران ستاد اربعین ۱۴۰۲ از دوشنبه ۲۳ مرداد تا روز جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ در سامانه جامع کارگزاران فعال شده است، جهت کسب اطلاعات بیشتر به سامانه مذکور و یا دفتر حج و زیارت استان محل سکونت خود مراجعه نمایید.

محمدی از تمامی زائرانی که به سامانه سماح مراجعه کرده و اولین مراحل ثبت نام خود را انجام داده اند، خواست با مراجعه به این سامانه و تکمیل مراحل باقی مانده و پرداخت حق بیمه، نام نویسی خود را تکمیل کنند. ثبت نام کنندگان در سامانه سماح باید با دقت مشخصات فردی خود را ثبت کرده و زمان و مرز خود برای خروج از ایران و ورود به خاک عراق را مشخص کنند.

ثبت نام در سامانه سماح به صورت ۲۴ ساعت فعال است

وی با تاکید بر اینکه مردم می توانند با ورود به این سامانه به صورت ۲۴ ساعت نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند، افزود: اکنون هیچگونه محدودیت زمانی برای ثبت نام در سامانه سماح اعلام نشده و مردم می توانند در این سامانه نام نویسی کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین