کد خبر: ۳۲۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
همزمان با سیاست جدید نظارتی بانک مرکزی، برنامه احیای فصلی و زمان بندی شده بانک سرمایه به مدیران این بانک ابلاغ شد.
ناطقان: بانک مرکزی در نامه ای خطاب به مدیران بانک سرمایه، برنامه اصلاحی زمان بندی شده این بانک‌ را به تفکیک مقاطع ماهانه و فصلی جهت اجرا ابلاغ کرده است.

در این نامه که به امضای مدیریت کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی رسیده، تأکید شده "مسئولیت حسن اجرای ضوابط و مقررات ابلاغی با مدیرعامل و سایر اعضای هیات مدیره بانک سرمایه است. این بانک مکلف است برنامه پیوست را در مقاطع زمانی تعیین شده به صورت کامل اجرا و گزارش عملکرد در چارچوب موارد ممنوعه را به تفکیک مقاطع ماهانه و حداکثر تا پنجم ماه بعد، مستنداً به بانک مرکزی ارائه نماید."
بانک مرکزی البته تأکید کرده که "تأثیر عدم اقدام موثر در این خصوص بر بررسی درخواستهای بعدی آن بانک توسط این حوزه و همچنین اعمال اقدامات بازدارنده و انضباطی مقتضی با مسئولیت مدیرعامل و هیات مدیره بانک سرمایه به علت عدم اجرای به موقع و موثر برنامه مزبور است."

مهدی عطوان مدیر نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی پیش از این گفته بود:  برای 8 بانک یا موسسه مالی اعتباری که ناتراز اما قابل احیا و بازسازی بودند، برنامه حداکثر دوساله مشخص و به آنها ابلاغ کردیم. 

او همچنین اعلام کرده بود که 3 موسسه مالی و اعتباری تعیین تکلیف نهایی آنها صورت گرفته و  موضوعشان باید در مراجع قانونی نهایی شود.

مدتی بعد از این اظهارات البته خبر انحلال رسمی موسسه اعتباری توسعه رسانه‌ای شد؛ طی ماه گذشته انحلال موسسه اعتباری توسعه با حضور نمایندگان بانک مرکزی رسماً تصویب شد. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین