کد خبر: ۳۲۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
محسن رضایی:
فرمانده اسبق سپاه پاسداران با بیان اینکه ما خواهان جنگ نیستیم اما از جنگ هم نمی‌ترسیم، گفت: سخنان دیروز سیدحسن نصرالله حاکی از هماهنگی جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق، یمن و سوریه برای مقابله با رژیم کودک‌کش اسرائیل بود و روزها و هفته‌های آینده نیز حوادث مهمی در فلسطین رخ خواهد داد.
ناطقان: محسن رضایی با حضور در «دبیرستان البرز» به مناسبت روز «مبارزه با استکبار جهانی»، گفت: شاید برای دانش‌آموزان این سوال طرح شود که چرا ایران به مسائل جهان و موضوعاتی همچون وضعیت فلسطین، سوریه و عراق توجه دارد و اهمیت می‌دهد؟ بسیاری از شما می‌دانید چرا نباید محصور به مرزهای داخلی شویم اما یک بُعد دیگر هم وجود دارد که ایران پل پیروزی و مهمترین چهارراه ژئوپولتیک جهان است و هر جنگی در شرق و غرب رخ دهد، نهایتاً از ایران می‌گذرد.

وی با بیان اینکه اگر ما دربرابر حوادث جهان گوش به زنگ نباشیم ناامنی به مرزهای خودمان می‌رسد، یادآور شد: شهید سلیمانی هم به همین دلیل در کشورهای منطقه حضور داشت تا تهدیدات به مرزهای ایران نزدیک نشود. ما در موقعیتی هستیم که نمی‌توانیم نسبت به مسائل جهان بی‌تفاوت باشیم و اتفاقا این دنیاست که بیشتر با ما کار دارد؛ ایران همیشه دفاع‌کننده است. اگر خارج از مرزها حضور داریم به این دلیل است که در سرزمین خودمان هزینه کمتری بدهیم و امنیت پایدار داشته باشیم. در تاریخ چند هزار ساله‌مان هرجا اقتدار نداشتیم امنیت هم نداشتیم.

رضایی تاکید کرد: ایران با ۱۵ کشور و با ۵۰۰ میلیون نفر همسایه است و جنوب و شمال مرزها و داخل خاکش سرشار از منابع نفت و گاز است. ایران مانند قله‌ای است که اگر قدرت‌های بیرون از منطقه بر آن مسلط شوند بر ۵۰۰ میلیون جمعیت و منابع کشورهای اطراف آن مسلط می‌شوند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران با اشاره به حوادث مهم جاری در جهان، یادآور شد: حادثه اول، جنگ اوکراین در شرق اروپاست که اروپا و آمریکا را یک طرف و روسیه را در طرف قرار داده است؛ حادثه دوم وضعیت تایوان در شرق چین است که بعدها خواهیم دید که آتش آن شعله‌ور می‌شود و حادثه سوم هم مسئله غزه و فلسطین است. از این سه حادثه، دو حادثه شعله‌ور شده است. موضوع فلسطین و غزه هم از نظر تاریخی و هم بر اساس شرایط امروز بسیار به ما نزدیک است و اسرائیل اساسا برای مقابله با کشورهای بزرگ اسلامی مانند ایران، ترکیه، مصر و عربستان تشکیل شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: از منظر تاریخی، بیش از صد سال است که در فلسطین جنایت و کشتار می‌کنند و نشان می‌دهد اینکه آمریکا و اروپا توجیه این رخدادها را دلسوزی برای قوم یهود می‌دانند، یک دروغ بزرگ است. چراکه هزینه‌های اقتصادی و حیثیتی که برای این مسئله کرده‌اند چندین‌برابر هزینه‌ای است که برای ملل خود کرده‌اند. برای این موضوع تمام شعارهای حقوق بشری خود را هم زیر پا گذاشتند.

وی با اشاره به دلایل اشغال فلسطین از گذشته تاکنون اظهار کرد: این امر سه دلیل دارد و آمریکا حتی به قیمت کشته‌شدن ده‌هاهزار انسان دست از اسرائیل نمی‌کشد و امروز هم می‌بینید که مخالف آتش‌بس است؛ اول اینکه آمریکا باید در غرب آسیا حضور داشته باشد و در مقابل کشورهای بزرگ اسلامی از اتحاد و رشد آن‌ها و بازگشت به دوران طلایی اسلام جلوگیری کند و فلسطین نقطه استراتژیکی برای کنترل این کشورهاست.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران ادامه داد: دلیل دوم وجود نفت است که اگر کشورهای منطقه صنعتی شوند، هیچ نفتی از این منطقه خارج نمی‌شود و تمامش به مصرف خود این کشورها می‌رسد و حیات آمریکا را که به نفت غرب آسیا بند است به خطر می‌اندازد، بنابراین باید ناامنی در این منطقه حکمفرما شود تا کشورها صنعتی نشوند. دلیل سوم هم این است که منطقه غرب آسیا نقش پل ارتباطی و نفوذ به شرق برای کنترل چین و روسیه را ایفا می‌کند.

رضایی با بیان اینکه امروز دلایل زیادی برای سردادن شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و مبارزه با استکبار جهانی داریم، تصریح کرد: علاوه بر انگیزه‌های انسانی و اسلامی موضوع منافع ملی ایران هم مطرح است. از اول انقلاب یکی از عوامل مهم دست‌اندازی در مسیر پیشرفت ایران، اسرائیل بوده است. در همین ماجرای برجام، اسرائیل سنگ‌اندازی کرد، صدام را برای حمله به ایران تشویق کرد، دانشمندان ما را ترور کرد و مدام در حال فتنه‌گری بود.

وی یادآور شد:‌امروز هم ما خواهان جنگ نیستیم اما از جنگ هم نمی‌ترسیم. سخنان دیروز سیدحسن نصرالله حاکی از هماهنگی جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق، یمن و سوریه برای مقابله با رژیم کودک‌کش اسرائیل بود. انشاالله به دست محور مقاومت فلسطین آزاد خواهد شد. روزها و هفته‌های آینده حوادث مهمی در فلسطین رخ خواهد داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین