کد خبر: ۳۲۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
سخنگوی وزارت خارجه:
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری امروز تاکید کرد: ایران به دنبال تشدید تنش و گسترش جنگ در منطقه نیست. تلاش ما متمرکز بر پایان جنگ و پایان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و عدم گسترش دامنه جنگ بوده و است. آنهایی به دنبال گسترش جنگ هستند که رسما و صراحتا اعلام می کنند هنوز زمان آتش بس فرا نرسیده و همزمان سلاح های ممنوعه به رژیم صهیونیستی و تجهیزات نظامی و ناو به منطقه گسیل می دهند. ایران هشدار داده که در سایه این سیاست هایی که اتخاذ کردید ، خطر گسترش جنگ در منطقه وجود دارد و کسی از تبعات این جنگ در امان نخواهد بود.
ناطقان: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری امروز گفت: جمهوری اسلامی ایران در رابطه با وضعیت دلخراش غزه از نخستین روز مجموعه اقداماتی را در سطوح منطقه ای، بین المللی، اسلامی و ملی آغاز کرده و به این تلاش ها ادامه می دهد. ما اقدام مقاومت فلسطین را اقدامی کاملا مشروع از منظر حقوق بین الملل برای مقابله با اشغالگر می دانیم.

تلاش جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف ادامه دارد، در حوزه منطقه ای تلاش کردیم در سایه گفت و گو با بازیگران موثر منطقه ای، اقدام های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را متوقف کنیم.

جمهوری اسلامی ایران برای فعال کردن سازمان همکاری اسلامی تلاش کرد که در نتیجه آن شاهد نشست وزرای خارجه این سازمان در جده بودیم. در سازمان ملل و شورای امنیت ملل متحد هم تلاش های فراوانی را برای وادار کردن اعضای شورا به اجرای مسئولیت هایشان انجام دادیم.

نشست سازمان همکاری اسلامی در سطح سران اگر چه با تاخیر اما بالاخره انجام شد و رئیس جمهور ایران در این نشست شرکت کرد. برگزاری و بیانیه پایانی این نشست نشان داد که تلاش ایران برای متحد کردن کشورهای اسلامی و عربی و جلب نظر افکار عمومی به مسئله فلسطین موفق بوده است.

جمهوری اسلامی ایران در همه این تلاش ها چهار موضوع اصلی را دنبال کرد : توقف جنگ ، رفع محاصره غزه ، ارسال کمک های انسانی به مردم تحت محاصره غزه و  مقابله با اقدام های قهری رژیم صهیونیستی برای کوچاندن مردم غزه به خارج از این منطقه.

جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد هزینه اخلاقی حمایت از رژیم صهیونیستی را برای دولت هایی که مانع از برقراری آتش بس در غزه هستند، بالا ببرد.


توضیحات سخنگوی وزارت خارجه در مورد سفر هیات طالبان به ایران: سفر موفقی بود؛ 5 سند همکاری امضا شد/ در کنار ملت افغانستان هستیم تا به آنها در گذر از تحریم ها کمک کنیم

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری امروز گفت: درباره سفر هیات دولت سرپرستی طالبان به تهران باید بگویم که این سفر در راستای تقویت رابطه اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران با افغانستان بود.

در این سفر تلاش کردیم اثبات کنیم که به عنوان یک کشور دوست و برادر در کنار ملت افغانستان هستیم تا به آنها در گذر از تحریم ها کمک کنیم تا  شرایط اقتصادی مردم این کشور بهبود پیدا کند.

امیدوار هستیم مناسبات ایران و افغانستان در حوزه های اقتصادی و تجاری ارتقا پیدا کند. در پایان این سفر 5 سند همکاری همه در زمینه های اقتصادی امضا شده است. این سفر موفق بود و زمینه جدیدی را برای تقویت همکاری های دو کشور در زمینه اقتصادی فراهم کرد.

 
 سخنگوی وزارت خارجه: دولتهای اسلامی رژیم صهیونیستی را تحریم و سفیرانش را اخراج کنند

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری امروز گفت:  نشست سازمان همکاری اسلامی کافی نبود بلکه نشستی ضروری بود و مفاد قطعنامه صادر شده باید پیگیری شود که کمیته ای هم برای این پیگری راه اندازی شده است.

ملت فلسطین انتظار دارد که دولت های اسلامی علاوه بر نشست و صدور قطعنامه در حوزه عملی هم اقدام های ضروری و لازم را انجام بدهند. این موضوع مورد درخواست ما هم است و در پیگیری  ها و رایزنی های دیپلماتیک ما در سطوح مختلف با مقام های سایر کشورها مطرح می شود.

بحث تحریم اسرائیل و قطع مناسبات سیاسی با رژیم صهیونیستی و اخراج سفرا باید انجام شود و دولت های اسلامی باید دست به این اقدام ها بزنند. این اقدام ها می تواند نقش بازدارنده در برابر رژیم صهیونیستی داشته باشد. 

امیدواریم که کشورهای عربی و اسلامی از ظرفیت های ملی خود برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی استفاده کنند. استفاده از ظرفیت بریکس ، شانگهای و جنبش عدم تعهد برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی مورد تلاش جمهوری اسلامی ایران است.


سخنگوی وزارت خارجه: نه نیروهای مقاومت از ما دستور می گیرند و نه ما دستورالعملی را به آنها اعلام می کنیم

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری امروز گفت: آمریکایی ها به دنبال فرافکنی و انحراف افکار عمومی از واقعیات هستند. آنها اتهام های بی اساس و اثبات نشده ای مانند دستور گرفتن  مقاومت فلسطین از ایران را مطرح می کنند.

ما بارها اعلام کرده ایم که نه نیروهای مقاومت از ما دستور می گیرند و نه ما دستور العملی را به آنها اعلام می کنیم. این گروه ها بر اساس منافع خود و ملت های خود اقداماتی را انجام می دهند. آمریکا به جای اتهام زنی به دیگران به اقدام های غیرقابل قبول خود در حمایت از رژیم صهیونیستی توجه کند.

جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا بارها نگرانی خود را نسبت به گسترش جنگ در منطقه اعلام کرده و همزمان اعلام کردیم که استمرار حمایت نامحدود آمریکا از رژیم صهیونیستی می تواند زمینه ساز گشایش جبهه های جدید از سوی جریان های مقاومت شود.

آمریکا باید درک کند که تنها از طریق پایان جنگ ، خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از این منطقه و رفع محاصره این منطقه از تسری جنگ به سایر نقاط در منطقه جلوگیری کند. این کاملا به رفتار رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا به عنوان حامی این رژیم بستگی دارد.

 
سخنگوی وزارت خارجه: تنها راه حلی که ایران به آن اعتقاد دارد تشکیل کشور فلسطین از بحر تا نهر است

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری امروز گفت: جمهوری اسلامی ایران به تنها راه حلی که اعتقاد دارد تشکیل کشور فلسطین از بحر تا نهر است.

رئیس جمهور ایران در نشست ریاض هم این موضوع را تکرار کرده و راهکار ثبت شده ایران در سازمان ملل مبنی بر برگزاری همه پرسی فراگیر از همه شهروندان حقیقی فلسطین در داخل و خارج را اعلام کردند. این موضع اصولی ما تغییر نکرده است.

 سخنگوی وزارت خارجه: کمک رسانی به غزه بغرنج و پیچیده شده/ کمکهای ارسالی در مصر انبار شده/ میزان کمکها به مثابه قطره ای در برابر دریاست!

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: موضوع کمک رسانی به غزه بغرنج و پیچیده شده است. کشورهای کمک کننده هم به رغم کمک های ارسالی به دلیل ممانعت رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته اند آنها را به دست مردم غزه برسانند. این کمک های ارسالی در داخل مصر انبار شده است.

میزان کمک های ارسالی به مثابه قطره ای در برابر دریا است. این وضعیت نشان می دهد که همه اصول شناخته شده بین المللی توسط رژیم صهیونیستی در حال نقض است. امیدوار هستیم که مصر تلاش بیشتری برای باز کردن گذرگاه رفح انجام دهد.


سخنگوی وزارت خارجه: حمایت ایران از مقاومت پوشیده و پنهان نیست
به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: ما مقاومت ضد صهیونیستی در منطقه را مشروع می دانیم.

حمایت ایران از گروه های مقاومت در منطقه با هدف دفاع از خود و کشورهایشان امر پنهانی نیست و به حمایت معنوی خود از آنها ادامه می دهیم. گروه های مقاومت از توانمندی کافی برای مقابله با رژیم صهیونیستی برخوردار هستند.

طوفان الاقصی نشان داد که مقاومت در فلسطین این توانایی را دارد که هم عملیات ها را طراحی و هم اجرا کرده و هم از خود در برابر این رژیم دفاع کند و این رژیم را دچار فرسایش کند.

 

پاسخ ایران به پیام های آمریکا در مورد خطر گسترش جنگ در منطقه چه بود؟
به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: درباره پیام های گذشته آمریکا به ایران باید بگویم که آنها پیام می دادند که ما به دنبال گسترش جنگ در منطقه نیستیم و شما هم با استفاده از نفوذ  خود در گروه های مقاومت مانع از گسترش این جنگ شوید.

ما هم اعلام کردیم که گروه های مقاومت مستقل هستند و از کسی دستور نمی گیرند. این پیام های دولت آمریکا با آنچه در عمل در جریان است تناقض دارد.

دولت آمریکا علاوه بر حمایت سیاسی، نظامی، امنیتی از جنگ در شورای امنیت هم مانع از تصویب قطعنامه برای توقف حملات رژیم صهیونیستی شده است.


سخنگوی وزارت خارجه: اجرای کامل توافق امنیتی ایران و عراق در حال پیگیری است

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: مقام های عراقی هم گزارش هایی را درباره روند اجرای این توافق با ما به اشتراک گذاشته اند. این موضوعات در چارچوب کمیته های مشترک میان دو کشور در حال بحث و بررسی است.


روند احیای روابط ایران و مصر پس از دیدار رئیسی و السیسی چه خواهد شد؟

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: دیدار روسای جمهور ایران و مصر در ریاض مهم بود و رخداد مهم در روند مناسبات سیاسی دو کشور بود که مورد توجه جهانی قرار گرفت. ارزیابی ما از این دیدار مثبت است. گفت و گوهای خوبی بخصوص درباره موضوع فلسطین داشتیم. 

درباره توسعه مناسبات دو کشور مقرر شد وزرای خارجه دو کشور به دیدارها و برداشتن گام های متقابل در مسیر تقویت روابط مبادرت ورزند. ارتقا مناسبات تهران و قاهره را به نفع دو کشور و جهان اسلام می دانیم. ریشه های تمدنی و ریشه های فرهنگی دو کشور در منطقه کمک می کند دو کشور در سایه ارتقای روابط دو جانبه به حصول منافع منطقه ای کمک کنند.

رئیسی و بن سلمان در مورد توسعه روابط اقتصادی ایران و عربستان صحبت کردند

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری امروز گفت: در سایه از سرگیری روابط ایران و عربستان، زمینه برای همکاری اقتصادی و تجاری هم فراهم شده است.

این موضوع از نخستین جلسه ها میان وزرای خارجه دو کشور تا به امروز مورد اتفاق هر دو طرف بوده است. سازوکارها و اسناد حقوقی لازم  که از قبل میان دو کشور بوده همچنان معتبر است و می تواند به توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور کمک کند.

در گفت و گوهای وزیر خارجه و رئیس جمهور ایران با ولیعهد عربستان به موضوع ضرورت توسعه روابط اقتصادی دو کشور اشاره شد. امیدوار هستیم که شاهد گسترش همکاری اقتصادی و تجاری دو کشور مبتنی بر منافع دو کشور باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه: ایران در طراحی و اجرای عملیات طوفان الاقصی دست نداشت/ خطر گسترش جنگ در منطقه وجود دارد و کسی از تبعات این جنگ در امان نخواهد بود

به گزارش خبرنگار جماران؛ کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز گفت: کشورهای غربی به جای ارسال پیام به ایران، رژیم صهیونیستی را برای توقف جنگ تحت فشار قرار دهند.

کشورهای مختلف ادعا می کنند پیام هایی را به جمهوری اسلامی ایران دادیم اما آن دسته از کشورهایی که این پیام ها را به ما می فرستند به جای این پیام به ایران که بارها اعلام کرده ما نه در طراحی نه در اقدام و نه در اجرای عملیات طوفان الاقصی دست نداشتیم حمایت خود از رژیم صهیونیستی را پایان ببخشند و این رژیم را برای پایان حملات به نوار غزه تحت فشار قرار دهند.

ایران به دنبال تشدید تنش و گسترش جنگ در منطقه نیست. تلاش ما متمرکز بر پایان جنگ و پایان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و عدم گسترش دامنه جنگ بوده و است. آنهایی به دنبال گسترش جنگ هستند که رسما و صراحتا اعلام می کنند هنوز زمان آتش بس فرا نرسیده و همزمان سلاح های ممنوعه به رژیم صهیونیستی و تجهیزات نظامی و ناو به منطقه گسیل می دهند. ایران هشدار داده که در سایه این سیاست هایی که اتخاذ کردید ، خطر گسترش جنگ در منطقه وجود دارد و کسی از تبعات این جنگ در امان نخواهد بود.

حضور نظامی آمریکا در سوریه اشغالگرانه و غیرقانونی است. دولت سوریه بارها و بارها در رابطه با حضور غیرقانونی امریکا و سرقت ثروت های ملی این کشور توسط آمریکا به سازمان ملل شکایت کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه: توسعه روابط اقتصادی ایران و چین در حال انجام است

به گزارش خبرنگار جماران؛ کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز گفت: توسعه مناسبات اقتصادی ایران و چین در چارچوب نقشه راه 25 ساله و اسناد این نقشه راه یک انتخاب حقیقی میان دو کشور است و روند توسعه روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور در حال انجام است.

سخنگوی وزارت خارجه: امیدوار هستیم که رای دادگاه تجدیدنظر حمید نوری، عادلانه ای باشد 

به گزارش خبرنگار جماران؛ کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز گفت: ما در رابطه با پرونده ساخته شده علیه حمید نوری موضع شفافی داریم و خواهان آزادی بدون قید و شرط ایشان هستیم.

ما امیدوار هستیم که رای دادگاه تجدید نظر، رای عادلانه ای باشد و دال بر تبرئه این شهروند ایرانی از اتهام های مطرح شده باشد. این مسئله را پیگیری حقوقی می کنیم و تا زمان آزادی او هم این رایزنی ها با سوئد ادامه دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین