کد خبر: ۳۲۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
عضو شواریعالی انقلاب فرهنگی:
ازغدی با تاکید بر اینکه مسئولین جمهوری اسلامی حق ندارند، فقیر وارد حکومت شوند و ثروتمند و سرمایه دار از آن خارج شوند، با اشاره به پرونده فساد بزرگ چای، گفت: چگونه است که این حجم بالا از پول را اختصاص می دهند، این سیستم کجاها و چقدر سوراخ دارد که روشن نمی شود این پول را چه کسی تصمیم گرفته اختصاص دهد و به چه کسی داده شده و پول کجاها رفته است! خودتان از اول باید این مساله را می فهمیدید.
ناطقان: حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در قضیه چای، می گویید این همه داده اید، من از اینکه چرا با مردم درست حرف نمی زنند انتقاد کردم، مادر من مادر شهید است، بچه اش شهید شد، گریه نکرد! اما درباره این قضایا متاثر شد. می پرسد برخیها چه می کننند. دولت قبل که عدالت سرش نمی شد و اشرافی بودند. اکنون سوالم این است که این پول را که می گویند، چه شده، گفتند نیمش ابزار آلات خریده شده بود که در کشور است و بقیه اش هم چای بوده که آنها را هم گرفته اند! بنابراین نه بلدند درست با مردم حرف بزنند و نه نظارت می کنند.

ازغدی با تاکید بر اینکه مسئولین جمهوری اسلامی حق ندارند، فقیر وارد حکومت شوند و ثروتمند و سرمایه دار از آن خارج شوند، با اشاره به پرونده فساد بزرگ چای، گفت: چگونه است که این حجم بالا از پول را اختصاص می دهند، این سیستم کجاها و چقدر سوراخ دارد که روشن نمی شود این پول را چه کسی تصمیم گرفته اختصاص دهد و به چه کسی داده شده و پول کجاها رفته است! خودتان از اول باید این مساله را می فهمیدید.

به گزارش جماران، حسن رحیم پور ازغدی، فعال اصولگرا و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در یک برنامه تلویزیونی گفت: یک نصاب حداقلی داریم که کسی فقیر و مسکین نباید باشد، اگر کسی زیر خطر فقر مطلق بود، اگر احتیاج به کار دارد، باید کمک کنیم برایش اشتغال ایجاد کنیم، یا اگر کار می کند و درآمدش کافی نیست، یا نمی تواند کار کند، بیمار، پیر یا مشکل دار است، ثروتمندان و حکومت، هر دو مسئول هستند و باید تامینش کنند. کسی که گرسنه است، غذا، لباس و بهداشت مناسب ندارد، بر حکومت و ثروتمندان واجب است کمک کنند. این حق آنان است، از سرمایه داران باید به زور گرفته و به آنها داده شود.


وی افزود: مالیات از کارمندان که حقوقشان شفاف است می گیرند، اما از یک عده که پولهای کلانی دارند و منابع درآمدیشان و میزان مالیاتشان روشن نیست، مالیاتی گرفته نمی شود.

این فعال اصولگرا با اشاره به اظهارات مجری برنامه که مدعی شد یکی از مسئولان مالیاتی گفته بود 150هزارنفر در سقف ثروت ایران هستند اما یک ریال پرونده مالیاتی از آنها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این نظام مالیاتی کاملا غیراسلامی است. این نظام مالیاتی نه عادلانه است و نه عاقلانه. بنابراین اسلامی نیست. نمی گویم به طور کلی نیست. آقایان باید سرمایه داران را پیدا کنید و آنها که کار تولیدی می کنند، کمکشان کنید اما باید مالیاتشان را هم بدهند. در کشورهای ثروتمند غربی، که نفت و مال مفت ندارند ببینید، هر کسی اگر ثروتش بالامی رود، تا دو سومش را مالیات می گیرند، این مربوط به همان کشورهایی است که ما آنها را سرمایه داری و غربی می نامیم!

ازغدی با اشاره به روایاتی از حضرت علی (ع)، ادامه داد: زمانی حضرت امیر دیدند پیرمرد نابینایی در کنار خیابان گدایی می کند، گفتند او که نابینا است، نمی تواند کار کند، باید کمکش کنید. فردی گفت مسلمان نیست، حضرت امیر عصبانی شدند. فرمودند تا جوان بود و در جامعه کار می کرد، این را نمی گفتید، مگر من از دینش پرسیدم! او پیر و نابینا است و باید از بیت المال او را تامین کنید.

در دوره حضرت امام رضا(ع)، زمان مامون ، فردی گفت قاضی نیشابور که فردی زرتشتی بوده، فوت و وصیت کرده اموالش رابه فقرا بدهند، قاضی جدید همه این اموال را به فقرای مسلمان داده، با اینکه آنجا فقیر زرتشتی نیز بوده است. امام رضا(ع)، فرمودند اشتباه کرده، آن زرتشتی که گفته اموالش را به فقرا دهید، منظورش فقرای زرتشتی بوده و نه فقرای مسلمان!

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: حتی گفتند حالا که این اموال داده شده و گذشته. امام رضا گفتند این اقدامی اشتباه بوده است. همان مبلغ را از بیت المال مسلمین خارج کنید و به فقرای زرتشتی نیشابور بدهید. مسلمان نیستند که نباشند. بیمه و تامین اجتماعی آن زمان اینگونه بوده است.

ازغدی با تاکید بر اینکه کسانی هستند که تخصص و توانی دارند و براساس عرف جامعه درآمد کسب می کنند، اما شکافها نباید نجومی باشد، ادامه داد: طبق فقه قانون و روایات ما، آنچه که در کشورهای غربی شاهد هستیم که تفاوت زیادی میان سطح زندگی اقشار مختلف وجود ندارد، اسلامی تر است. شرایط فعلی که در کشور ما وجود دارد، محصول نظام گله گشاد اقتصادی بوده که صد سال است در ایران وجود دارد و بعد از انقلاب روی آن کار زیادی شد.

مسئولین حق ندارند، فقیر وارد حکومت شوند و ثروتمند و سرمایه دار از آن خارج شوند
وی با بیان اینکه مسئولین جمهوری اسلامی حق ندارند، فقیر وارد حکومت شوند و ثروتمند و سرمایه دار از آن خارج شوند، گفت:  حضرت امیر فرمودند وقتی کسی وارد حکومت می شود و بعد می بینید با سرمایه کلانی بیرون می رود، بدانید او دزد و خائن است. پس سقف و نظارتی نیز باید وجود داشته باشد.

ازغدی بخشی از مسائل مطرح شده را دروغ و تهمت دانست و توضیح داد: کسی به من گفت ویلاهایتان را در شمال دیدیم، خیلی قشنگ بود ، گفتم عجب! کجا بود؟ گفت که با معمارتان صحبت کردیم! به او گفتم کلیدش را به من بده، سالی دو هفته با خانواده ام آنجا بروم، بقیه سال برای تو! اخوی من تعریف می کرد که در ساندویچ فروشی نشسته بودم، سخنرانی شما پخش می شد، فردی گفت او که اکنون صحبت می کند را می بینید پنج خانه دارد و شروع کرد آدرس خانه هایت را هم می داد. دروغ هم می گویند و تهمت می زنند.

 

باید شفافیت ایجاد کنیم
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاکید کرد: ما باید شفافیت ایجاد کنیم، اگر حقوقی بالا داده می شود باید دلایل آن نیز گفته شود. نباید هرج و مرج باشد. در دولت قبل کسانی برای خود 60 میلیون و 80میلیون و 200 میلیون حقوق نوشتند و اکنون هم آزادند. یکی از مشکلات این است!

وی اظهارداشت: تخلفات در نظام بانکی و مالی را مدتها با اسامی مقطع، مانند «ب.ز.»، « خ. ر .» اعلام می کنند، بعد که ناچار شدند اعلام کردند با کسی که خارج از فساد بوده برخورد می کنند اما کسی که مدیریتی داشته و او مسئول اختصاص پولها بوده است، برخوردی نمی شود. چرا یقه او را نمی گیرد! هم سیستم باید اصلاح شود که نتواند اختلاس و رشوه و بی حساب و کتاب دادن پولهای هنگفت در  آن اتفاق بیفتد، هم قوانین باید اصلاح شود و هم باید آدمهای فاسد را بازداشت کنید و در نماز جمعه شلاق بزنید، آنها باید اعدام شوند. مفسد فی الارض است. باید هم با حاکم فاسد و هم سیستمی که در آن فساد وجوددارد این برخورد شود.

ازغدی در عین حال با یادآوری اینکه حکومت ما فاسد نیست و فساد سیستماتیک در آن وجود ندارد، تصریح کرد: اما در سیستم فساد وجود دارد. ببینید دنیا چگونه در این رابطه عاقلانه عمل کرده است، باید عقل خودمان را روی تجربه های موجود در دنیا بگذاریم، احکام اسلام که روشن است.

وی افزود: قوانین و ساختارها باید اصلاح شوند و نظارتها شفاف شوند. قضیه چای را ببینید! یکی از دوستان می گفت گزارش درست هم به مردم نمی دهند، وقتی 3هزار میلیارد اختلاس کردند، مردم تصور می کنند سه هزار میلیارد دزدیده و برده شده، من هم در ذهنم اینگونه بود.اما به من توضیح دادند که کل 3هزارمیلیارد را برگردانده ایم، گزارش هم بلد نیستند درست به مردم بدهند.

نه بلدند درست با مردم حرف بزنند و نه نظارت می کنند
مادرم برای پسر شهیدش گریه نکرد، اما برای اختلاسها متاثر شد
این فعال اصولگرا با تاکید بر اینکه در فولاد مبارکه هم آن رقمی که اعلام شد دروغ بود و بخش مهمی مسائل اداری بود، با بیان این انتقاد که این را هم درست به مردم نگفتند، ادامه داد: در قضیه چای، می گویید این همه داده اید، من از اینکه چرا با مردم درست حرف نمی زنند انتقاد کردم، مادر من مادر شهید است، بچه اش شهید شد، گریه نکرد! اما درباره این قضایا متاثر شد. می پرسد برخی ها چه می کنند. دولت قبل که عدالت سرش نمی شد و اشرافی بودند. اکنون سوالم این است که این پول را که می گویند، چه شده، گفتند نیمش ابزار آلات خریده شده بود که در کشور است و بقیه اش هم چای بوده که آنها را هم گرفته اند! بنابراین نه بلدند درست با مردم حرف بزنند و نه نظارت می کنند.

ازغدی با اشاره به پرونده فساد بزرگ چای، پرسید: چگونه است که این حجم بالا از پول را اختصاص می دهند، این سیستم کجاها و چقدر سوراخ دارد که روشن نمی شود این پول را چه کسی تصمیم گرفته اختصاص دهد و به چه کسی داده شده و پول کجاها رفته است! خودتان از اول باید این مساله را می فهمیدید.

وی تاکید کرد: این مباحث باعث خشم و بی دینی مردم و شک آنها می شود، و حتی تصور می کنند چیزهایی که نیست هم وجود دارد. چرا که درست اعمال مدیریت و نظارت نمی شود. درحالی که امیرالمومنین دستورش را داده نظارت کنید و پاسخ بگیرید.

به طور شفاف بگویند چه کسی در این قضیه کوتاهی کرده است
ازغدی با بیان اینکه هر سه قوه ناظرانی دارند، گفت: باید در این قضیه به طور شفاف بگویند چه کسی در این قضیه کوتاهی کرده است. باید یقه او را بگیرند و از حکومت بیرونش کنند. این حکومت اسلامی است، اگر مشکل ساختار و قانون دارید قانونتان را درست کنید. نشسته اید انتخابات پشت انتخابات که برگزار می کنید، ساختارها را اصلاح کنید، نگذارید پولهای هنگفت، این چنین راحت اختلاس شود و رشوه بگیرند.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین