کد خبر: ۳۲۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
ناطقان: الناز شاکردوست بازیگر فیلم سینمایی «بی بدن» امروز و در سومین سانس جشنواره فیلم فجر می‌توانست در برج میلاد (خانه جشنواره) حضور پیدا کند و در نشست خبری هر نکته‌ای دارد بیان کند. مثل همه این سال‌ها. اما چرا او یک روز قبل و در اولین نمایش فیلم در پردیس کوروش به چیزی که به نظر واقعی نمی‌رسید، اعتراض کرد؟

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، یکی از حاشیه‌های روز نخست جشنواره فجر که در سینمای مردمی کوروش رقم خورد، صحبت‌های هیجانی الناز شاکردوست درباره فیلم بی‌بدن بود.

شاکردوست در این صحبت‌ها اعلام کرد که به وی تریبون حرف زدن داده نمی‌شود و فیلمش برای این در بخش نگاه نو پذیرفته شده تا مورد داوری قرار نگیرد.

نکته‌ای که در این میان به ذهن می‌رسد اینکه بسیار عجیب بود که شاکردوست برای نخستین سانس نمایش این فیلم، دست به چنین کاری زده است. چرا که نمایش فیلم وی، در روز دوم برج میلاد است و وی می‌تواند به مانند بازیگران دیگر، در برج حضور یافته و در نشست پرسش و پاسخ فیلم، تمام حرف‌هایش را به زبان بیاورد و اصلا نیازی به این کارهای عجیب نبود.

الناز شاکردوست مدعی شده جشنواره حاضر به پذیرش وی و اصلا این جریان نیست درحالی‌که برای او کارت جشنواره صادر شده و می‌تواند به تماشای تمام فیلم‌ها بنشیند. می‌تواند مقابل دوربین ده‌ها خبرگزاری و رسانه قرار بگیرد و حرف‌هایش را به زبان بیاورد

مورد بعدی به ادعای وی برمی‌گردد که عنوان کرد جشنواره حاضر به پذیرش وی و اصلا این جریان نیست درحالی‌که برای شاکردوست کارت جشنواره صادر شده که می‌تواند به تماشای تمام فیلم‌ها بنشیند. می‌تواند مقابل دوربین ده‌ها خبرگزاری و رسانه قرار بگیرد و حرف‌هایش را به زبان بیاورد. یا اگر نمی‌خواهد به تماشای تمام فیلم‌ها بنشیند، می‌تواند تنها در نمایش فیلم خود حضور داشته باشد و هر چه که می‌خواهد را در نشست رسانه‌ای فیلم خود بر زبان بیاورد.

بنابراین چنین واکنش عجیبی، مجموعه‌ای از سوالات را به ذهن متبادر می‌کند که اساسا چرا یک بازیگر نسبتا باسابقه باید دست به چنین کاری بزند؟ قطعا نخستین چیزی که به ذهن می‌رسد این است که وی از جانب برخی افراد پمپاژ می‌شود تا فروش فیلمش بیشتر شود. قطعا این مدل رفتار، در ادامه بر تعداد مخاطبان فیلم خواهد افزود.

همچنین بررسی‌ها و پیگیری‌های ما نشان می‌دهدکه فیلم بی‌بدن در زمان مقتضی، تنها ۷۰ درصد کامل شده بود و طبیعی است که هیات انتخاب نمی‌تواند با چنین عملکردی، یک فیلم را به بخش مسابقه هدایت کند. کما اینکه اذعان داشته شد فیلم در صورت آماده بودن، می‌توانست در بخش سودای سیمرغ نمایش داشته باشد.

البته که نمی‌توان از کم‌لطفی شاکردوست نسبت به بخش نگاه نو به سادگی عبور کرد. بسیاری از کارگردانان شاخص امروز سینمای ایران، نخستین‌بار در همین بخش نگاه نو مورد تجلیل قرار گرفتند و اگر ادعای خانم شاکردوست، نادیده انگاشتن فیلم باشد باید گفت که در بخش نگاه نو نیز بهترین فیلم و بهترین کارگردان انتخاب می‌شود که اگر بی‌بدن فیلم خوبی باشد، قطعا به حق خود خواهد رسید.

بنابراین خانم شاکردوست باید به این نکته مهم توجه داشته باشد که او یک بازیگر است و طبیعتا بی‌بدن، آخرین فعالیت سینمایی وی نخواهد بود. وی باید هشیارتر باشد تا در بازی گردانندگان قرار نگرفته و بتواند به صورت مستقل، تصمیم گیری داشته باشد تا مسیر حرفه‌ای وی، کم‌حاشیه‌تر دنبال شود. اتفاقی که ایشان روز گذشته در پردیس کوروش رقم زد، هیچ آورده‌ای را برای وی به ارمغان نداشته و نخواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین