کد خبر: ۳۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶
- تانک های ارتش ترکیه در عملیاتی گسترده مناطق مسکونی جنوب شرق این کشور را هدف قرار دادند.
ناطقان:  خبرگزاری رویترز با انتشار ویدئوی عملیات در شهر جیزره اعلام کرد تانک‌های ترکیه ساختمان‌هایی را که گمان می‌رود شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک در آنها مستقر شده‌اند، هدف قرار می‌دهند.
 
در همین حال، ستاد کل ارتش ترکیه از کشته شدن بیش از 250 شبه نظامی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در سه منطقه در جنوب شرق این کشور خبر داد.  
 
ارتش ترکیه اخیرا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در مناطق جیزره و سیلوپی در استان شرناق به ترتیب 179 و 27 شبه‌نظامی کشته شده‌اند.
 
بر اساس این بیانیه، در منطقه سور در استان دیاربکر نیز 55 عضو پ‌ک‌ک از بین رفته‌اند.
 
ارتش ترکیه همچنین از خنثی کردن ده‌ها بمب دست ساز در این مناطق خبر داد.
 
در همین حال، منابع کرد از کشته شدن غیر نظامیان در حملات ارتش ترکیه خبرمی دهند.
 
مقام‌های ترکیه از اوایل دسامبر 2015 در این مناطق حکومت نظامی اجرا کرده و می‌گویند هدف از این اقدام عملیات نظامی علیه شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان است.
 
در عین حال، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، وعده داده است این عملیات تا پاکسازی کامل این مناطق از شبه‌نظامیان ادامه پیدا کند.
 
بنا بر اعلام اداره امنیت ترکیه، از زمان آغاز این عملیات حدود 100 هزار نفر آواره شده‌اند.
 
این در حالیست که ساکنان شهر دارگچیت واقع در استان ماردین بعد از 19 روز حکومت نظامی در تاریخ 9 دی به شهر خود بازگشتند و در بدو ورود به این شهر با ویرانی‌ها و خسارت‌های شدید مواجه شدند.
 
اهالی دارگچیت پس از ورود به این شهر با اجساد حیوانات، خانه‌های تخریب شده و خودروهای سوخته مواجه شدند.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین