کد خبر: ۳۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸
آیت الله کعبی
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن فکر می‌کند می‌تواند در میان فقیهان قم نفوذ داشته باشد، به همین علت یارگیری می‌کند، اما با آگاهی قشر روحانیت و هدایت‌های رهبری پروژه نفوذ در مجلس خبرگان رهبری شکست خورده است.
ناطقان: آیت‌الله عباس کعبی عصر دیروز در بیست و یکمین همایش کشوری دفتر پژوهش‌های فرهنگی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی که با عنوان «بررسی شیوه‌های نفوذ دشمن در انقلاب اسلامی و راهکارهای مقابله با آن» در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 پیروزی بزرگ تمدنی برای اسلام ناب محمدی (ص) بر پایه آموزه‌های اهل بیت (ع) است، اظهار کرد: این انقلاب در ابتدای نهضت انبیاء و جانشینان خداوند تبارک و تعالی بود که با بهره‌مندی از ظرفیت روحانیت و مکتب اهل بیت (ع) توانست به پیروزی برسد.

وی از نقش رهبری امام خمینی (ره) و حمایت‌های مردم ایران برای پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: دولتی که در ایران اسلامی شکل گرفته است را باید متعلق به اهل بیت (ع) و زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) بدانیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حفظ دستاوردهای نظام اسلامی از اهم واجبات الهی است، اضافه کرد: حفظ پیروزی از خود پیروزی مهم‌تر بوده، همانطور که در عملیات‌های نظامی پدافند نیز مهم‌تر از آفند است.

کعبی به تهاجمات گسترده استکبار برای نفوذ در جامعه اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی طی 37 سال اخیر با دخالت‌های کشورهای استکباری روبرو بوده و در ابتدای انقلاب گروهک‌های داخلی به دنبال تغییر مسیر نهضت و کودتاهای مختلف بودند، اما نتوانستند به نتیجه برسند.

وی با بیان اینکه مقاومت هشت ساله ملت ایران مقابل نیروهای بعثی توانایی‌های نظام اسلامی را به اثبات رسانده است، تصریح کرد: دشمن بعد از جنگ سخت به جنگ نرم و حرکت‌های فرهنگی گرایش یافته و بعد از آن برای ایجاد انحراف معرفتی و فکری اقداماتی انجام داده است، اما اکنون ایران اسلامی در اقتدار منطقه‌ای و ملی قرار دارد و برنامه‌های دشمنان برای دست‌اندازی و مقابله با انقلاب به نتیجه نرسیده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری از نفوذ و رخنه در ساختمان مستحکم انقلاب اسلامی به عنوان جدیدترین راهکار دشمن برای تضعیف دستاوردهای نظام ایران نام برد و گفت: اگر مهندسی انقلاب اسلامی به شیوه مطلوبی انجام گیرد آسیب‌پذیر نخواهد بود؛ انقلاب اسلامی از نظر زیربنا، نقشه راه، مواد، ساختار، منابع انسانی و اهداف به شیوه‌ای استحکام دارد که به لطف خداوند نفوذهای دشمن نمی‌تواند این بنا را تهدید کند.

کعبی یادآور شد: افرادی که با جریان انقلاب اسلامی همراهی می‌کنند نجات یافته و خداوند متعال اموری که انجام می‌دهد را عمل صالح حساب می‌کند، فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل ملت ایران عمل صالح بوده؛ اگر فردی از این مسیر جدا شود به خودش ضربه زده است.

این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه مولفه‌های استحکام انقلاب اسلامی در حوزه‌های فکری، ولایت فقیه، ساختاری، مردم، آموزه‌های دینی، جهاد و فداکاری تعریف می‌شود، تصریح کرد: انحراف از مسیر ولایت فقیه، انحراف از مسیر آرمان‌های اسلام است، زیرا بعد از پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) ولایت فقیه باید رهبری حکومت اسلامی را بر عهده داشته باشد.

وی از جایگاه قانون اساسی در نظام اسلامی یاد کرد و ادامه داد: استقلال، آزادی، پیشرفت، مقاومت، عدالت و استحکام در مقابل توطئه‌های دشمنان براساس آموزه‌های دینی دستاوردهای قانون اساسی بوده و ولایت فقیه ستون خیمه مردم‌سالاری اسلامی است.

کعبی با بیان اینکه نیروهای انقلابی سرمایه نفوذناپذیر انقلاب اسلامی هستند، اظهار کرد: تفکر و روحیه بسیجی یکی از رمزهای ماندگاری انقلاب اسلامی است افرادی که این روحیه را دارند خود را بدهکار انقلاب می‌دانند و در هر مکانی که اسلام به آنها نیاز داشته باشد بدون منت و با روحیه استوار، چابک، با نقشه، اخلاص و عزم در صحنه حضور می‌یابند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به شهادت بسیجیان در دفاع از حرم اهل بیت (ع) اشاره کرد و افزود: اگر مولفه‌های استحکام نظام حفظ شود دشمن نمی‌تواند به اهداف خود برسد، اما اکنون این مولفه‌ها مورد تهدید دشمن قرار گرفته است، زیرا استکبار تلاش می‌کند که با جنگ نرم با این مولفه‌ها درگیر شود و حفظ امنیت انقلاب را در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و گفتمانی تحت تاثیر قرار دهد.

کعبی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال ایجاد خدشه در ارکان ایدئولوژیک نظام اسلامی است، اضافه کرد: دشمن در این راستا با ادبیاتی که ظاهر اسلامی دارد مقابل نظام قرار می‌گیرد، قرائت‌های نادرست از اسلام و ایجاد اختلاف در میان فقها در دستور کار دشمن قرار گرفته است تا بتواند معنویت سکولار را مطرح کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری از تفاوت گروه‌های اعتقادی کمونیست، لیبرالیسم و دموکرات در جنگ ایده‌ها یاد کرد و گفت: دشمن با نفوذ در دانشگاه به دنبال تضعیف دستاوردهای ایدئولوژیک نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه دشمن در فتنه 88 به دنبال فروپاشی ساختاری مردمی بود، اظهار کرد: استکبار با طرح فضای دموکراسی لیبرال، تغییر ساختار مردمی نظام را در دستور کار قرار داد و برای ایجاد جدایی میان ملت و رهبری برنامه‌های گسترده‌ای را اجرایی کرد، اما به نتیجه نرسید.

کعبی یادآور شد: تضعیف مجلس خبرگان رهبری و شکل‌دهی مجلس خبرگانی متاثر از نظام‌های جناحی و دعواهای گروهی و تقسیم‌بندی ملت ایران به قطب‌های مختلف طرفداران و مخالفان نظام، طرفداران و مخالفان نظارت و طرفداران و مخالفان شورای رهبری از اولویت‌های برنامه دشمن در انتخابات سال جاری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شورای رهبری توسط برخی از افراد ناآگاه پیگیری می‌شود، تصریح کرد: افرادی که نسبت به شورای خبرگان رهبری نگاه آلوده سیاسی دارند نمی‌توانند به نتیجه برسند، برخی که پای سفره انقلاب اسلامی بزرگ شده‌اند اکنون در اتاق‌های فکر به شیوه‌ای طراحی می‌کنند که نتیجه آن را باید در روزنامه‌های آل‌سعود و برخی از کشورهای غربی مطالعه کنیم که طبق این ادعاهای نادرست پیروزی این جریان بر ولایت فقیه حتمی است.

کعبی اضافه کرد: رسانه‌های مذکور به دنبال این هستند که با ایجاد تفرقه، نزاع درونی و نفوذ بگویند که حرکت جریان غرب‌گرا و اشرافیون در شکستن خط‌های رهبر انقلاب اسلامی به نتیجه رسیده‌ است.

این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه برخی از لیست‌های ارائه شده به مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با هدف‌های مشخصی تعیین شده است، خاطرنشان کرد: خبرگان رسالت‌های بسیار مهمی از جمله تعیین تصمیم‌هایی در مورد ولایت فقیه را بر عهده دارد و به عنوان صندوق ذخیره معنوی نظام جایگاه حساسی دارد؛ اگر خبرگان آمادگی لازم را نداشته باشد، تهدیدهایی برای نظام اسلامی ایجاد می‌شود و دشمن به دنبال این هدف است.

وی ایجاد اختلاف میان روحانیت به ویژه حوزه علمیه قم را از اهداف دشمن دانست و گفت: اگر دشمن نتواند در اهداف مقدماتی خود به نتیجه برسد به این هدف نهایی گرایش می‌یابد و در این هدف روحانیون را به دو دسته موافقان و مخالفان رهبر انقلاب اسلامی تقسیم می‌کند.

کعبی با تاکید بر اینکه بازیگران فتنه 88 مدیران نسل اول انقلاب بودند، اظهار کرد:‌ پروژه نفوذ ارکان تصمیم‌گیری به ویژه خبرگان، بزرگان و روحانیت را نشانه گرفته است، در واشنگتن جلسه‌ای با عنوان راهکارها، چالش‌ها و آینده روحانیت برگزار شده است در صورتی که این افراد دلسوز روحانیت نیستند بلکه نسبت به توانایی این قشر آگاهی پیدا کرده و برای ارتباط با این قشر اقدام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن فکر می‌کند می‌تواند در میان فقیهان قمی که ساکت هستند نفوذ داشته باشد، به همین علت موسسه تاسیس کرده و با برگزاری جلسات هفتگی و نشست‌های مختلف یارگیری می‌کند، اما با آگاهی قشر روحانیت و هدایت‌های رهبر انقلاب اسلامی پروژه نفوذ در مجلس خبرگان رهبری شکست خورده است.

کعبی با اشاره به جایگاه جامعه مدرسین حوزه عملیه قم گفت: جامعه مدرسین حوزه عملیه قم به خوبی می‌تواند عالم و مجتهد را شناسایی کند و اکنون نسبت به جایگاه علمی اعضای مجلس خبرگان فعلی جلسات متعددی را برگزار کرده است؛ لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 10 الی 12 نفر ناقصی دارد که امیدواریم وضعیت این افراد مشخص و از 22 بهمن‌ماه به مدت دو هفته تبلیغات آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس گفته رهبر انقلاب اسلامی باید به لیست افرادی که به آنها اعتماد داریم، رای بدهیم؛ افراد انقلابی نباید به لیست افرادی که به آمریکا اعتماد دارند رای بدهند.

این استاد برجسته حوزه با تاکید بر اینکه مسائل منطقه‌ای، محلی و قومی باید در انتخاب اصلح برای مجلس خبرگان رهبری کنار گذاشته شود، تصریح کرد: در این انتخابات باید به دنبال حمایت از افرادی باشیم که با نیت خدمت به نظام اسلامی وارد انتخابات شده‌اند.

کعبی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری دارای 86 عضو است، اظهار کرد: 25 نفر در سطح نخست این شورا قرار دارند به همین علت بیشتر مورد تهاجم دشمن قرار می‌گیرند، نیروهای ارزشی و انقلابی باید با شبکه‌سازی، نیروسازی و استفاده از فضای مجازی در فرصت مناسب تبلیغات جدی و رسمی خود را برای انتخاب اصلح آغاز کنند، زیرا این وظیفه‌ای دینی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری از انتخابات به عنوان راهکاری برای اثبات توانایی‌های نظام اسلامی یاد کرد و افزود: اگر با رویکرد دنیایی در این انتخابات شرکت کنیم نسبت به شهدا مدیون هستیم، اما اگر با نیت تحکیم انقلاب اسلامی در این انتخابات حضور یابیم، شرکت در این میدان، عمل صالح و ثواب می‌شود.

وی بیعت با امام و انقلاب را بیعت با رسول خدا خواند و افزود: مجلس خبرگان رهبری واسطه‌ای برای بیعت با ولایت فقیه است، جایگاه برخی از داوطلبان مشخص است و آنها طبق قانون از امتحان استثنا هستند، اما افراد دیگری که در امتحان شرکت نکردند از میان داوطلبان خارج می‌شوند و در این زمینه استثنایی وجود ندارد، زیرا قانون برای همه است.

کعبی یادآور شد: افرادی که در امتحان خبرگان شرکت کرده‌اند لازم نیست بار دیگر در آن شرکت کنند، اما دیگر داوطلبین برای ادامه مراحل خود باید در این آزمون شرکت کرده باشند.

وی بیمه سیاسی و اجتماعی و آشنایی با مسائل روز را از دیگر شرایط داوطلبان مجلس خبرگان برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ براساس گزارش‌های مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای هر ساله با حکمت، مصلحت، معنویت، عزت و امدادهای غیبی بیشتر مملکت امام زمان (عج) را اداره می‌کند.

کعبی با بیان اینکه برخی به دنبال ایجاد اراده‌های نادرست در مقابل اراده رهبری هستند، خاطرنشان کرد: روشنگری و بصیرت‌افزایی در جامعه اسلامی می‌تواند حرکت‌های دشمن را متوقف کند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین