کد خبر: ۴۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
در حالیکه تنها چند روز از ابلاغ تغییر تعرفه واردات برخی کالا ها می گذرد بازار به تبع آن رنگ عوض کرد و قیمت ها افزایش یافت.
ناطقان:در حالیکه تنها چند روز از ابلاغ تغییر تعرفه واردات برخی کالا ها می گذرد بازار به تبع آن رنگ عوض کرد و قیمت ها افزایش یافت.

در طی ماه های گذشته موزجز ده کالای عمده وارداتی  بود و همین فراوانی موز در بازار موجب کاهش قیمت آن شده بوداما با تغییر تعرفه واردات آن در سال 95 قیمت این میوه وارداتی نیز افزایش یافت.

بر اساس این گزارش واردات موز در سال 95 مشروط به صادرات سیب درختی شد.

جمال مدرسی مدیرکل دفتر مقررات و استاندارهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در شرایط پسابرجام و به منظور حمایت از تولید داخلی،تعرفه واردات موز در قبال صادرات سیب درختی پنج درصد تعیین شد.

وی افزود: با توجه به گسترش تعامل و همکاری بین المللی در فضای پسابرجام و با هدف حمایت از تولید کنندگان داخلی، بر‌اساس قانون مقررات صادرات و واردات سال 1395 که به تصویب دولت رسیده، مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی واردات یک کیلوگرم موز در ازای صادرات یک و نیم کیلوگرم سیب درختی تولید داخلی معادل پنج درصد تعیین شده است.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که  براساس این مصوبه که از ابتدای سال 1395 لازم الاجراست،تعرفه واردات هر کیلو موز در شرایط عادی 26 درصد تعیین شده است.

حسین مهاجران رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در گفتگو با میزان با اشاره به افزایش هزار تا 1500 تومانی قیمت موز در بازار گفت:پس از اعلام شرایط جدید واردات قیمت موز در میادین با افزایش همراه بود و هر کیلو موز به قیمت چهار هزار و 700 تا پنج هزار تومان در میادین عرضه می شود.

وی افزود:قیمت پرتقال نیز از روز گذشته با افزایش 10 درصدی همراه بود و هر کیلو پرتقال به قیمت هزار و 500 تا دو هزار و 500 تومان عرضه می شود.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت:هر کیلو سیب به قیمت هزار و 500 تا سه هزار تومان و هر کیلو خیار به قیمت 800 تا دو هزار و 500 تومان و هر کیلو کیوی به قیمت هزار و 500 تا سه هزار تومان عرضه می شود.

مهاجران با اشاره به قمت میوه های نوبرانه در بازار گفت:هر کیلو وجه درختی گرمسار به قیمت 40 هزار تومان و هر کیلو گوجه درختی کاشان به قیمت 12 هزار تومان به فروش می رسد.

وی تصریح کرد هر کیلو چاقاله بادام ساوه و گرمسار به قیمت 20  تا 25 هزار تومان و هر کیلو چاقاله شیراز و کاشان به قیمت هشت تا 12 هزار تومان به فروش می رسد.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین