کد خبر: ۵۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
سخنگوی وزارت ارشاد گفت: همه نهادها و دستگاه‌های فرهنگی در زمینه سیاست‌های کلی خانواده مسئولیتی بر عهده دارند و بر این اساس وزارت فرهنگ و ارشاد نیز از همه ظرفیت‌هایش از سینما، دیجیتال، فضای مجازی گرفته تا کتاب و مطبوعات استفاده می‌کند تا موضوع صیانت از خانواده و رشد جمعیت را تبیین و ترویج کند.
ناطقان:حسین نوش آبادی در سی و سومین نشست خبری خود با تبریک عید غدیر، این روز را عید سیاست اسلامی دانست و درباره نکوداشت هفته دفاع مقدس افزود: مراسم نکوداشت هفته دفاع مقدس پنجم مهر ساعت 10 صبح در سالن سینمای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سخنرانی علی جنتی وزیر ارشاد برگزار می‌شود.  
 
سخنگوی وزارت ارشاد ادامه داد: نشان ایثار و رسانه در دو بخش رسانه و آثار برتر توسط وزارت ارشاد برگزار خواهد شد و رسانه‌های مکتوب و مجازی می‌توانند آثار خود را با موضوع ایثار به دبیرخانه وزارت ارشاد ارسال کنند.  
 
وی درباره وضعیت ارکستر سمفونیک ملی ایران افزود: فرهاد فخرالدینی گزینه اول ما برای رهبری ارکستر سمفونیک ملی ایران است و رایزنی‌هایی انجام دادیم که هنوز به قطعیت نرسیده است.  
 
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد درباره موضع وزارت ارشاد در خصوص نشریه یالثارات نیز گفت: موضع ما در این رابطه قبلا اعلام شده و هیئت نظارت بر مطبوعات پروانه نشریه را لغو و از فهرست دارای مجوز خارج کرده است و آن را به لحاظ قانونی دارای مجوز نمی‌دانیم چون در هیئت متشکل از سه قوه و حوزه علمیه لغو پروانه شده است. 
 
نوش آبادی افزود: ادامه فعالیت این نشریه توسط قوه قضاییه در حال پیگیری است و شکایت‌هایی که از طرف هنرمندان صورت گرفته بر اساس وظایف و اختیارات قوه قضاییه انجام خواهد گرفت. 
 
وی در خصوص پیگیری حقوق خانواده شهدای منا با همکاری وزارت امور خارجه گفت: کارگروهی با ریاست امور خارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان حج و زیارت و نهادهای زیربط تشکیل و تاکنون 450 وکالت نامه از طرف خانواده قربانیان منا جمع آوری شده است و به دنبال استفاده از وکلای مناسب برای پیش بردن پرونده در مجامع جهانی هستیم. 
 
سخنگوی وزارت ارشاد با اشاره به تقدیم شکایت ایران از عربستان به پلیس اینترپل گفت: 800 مصاحبه توسط سازمان حج و زیارت از شاهدان فاجعه منا جمع آوری و به وزارت امور خارجه ارسال شده است. 
 
نوش آبادی با تاکید بر اینکه قطع رابطه با عربستان مانع بزرگی برای پیگیری از طریق مراجع عربستان است گفت: عدم شکایت کشورهای حادثه دیده از عربستان نشانگر این است که هیچ اجماعی برای پیگیری 7 هزار جان باخته وجود ندارد و ایران تنها شاکی پرونده است و سایر کشورها انگیزه ای برای پیگیری حقوقشان ندارند. 
 
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نخستین نمایشگاه مد و لباس عاشورایی در راستای تحقق فرهنگ ایرانی-اسلامی و دوخت لباس‌های عاشورایی و تاثیرات آن به همت کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو بخش اصلی و جنبی همزمان با دهه دوم ماه محرم از 26 مهر تا 2 آبان در تالار وحدت برگزار می‌شود. 
 
سخنگوی ارشاد با تکذیب خبر حضور وزیر ارشاد در مراسمی با رفتارهای غیر متعارف با تاکید بر اینکه حضور آقای جنتی با توجه و دقت و نگاه کاملا فرهنگی بوده است افزود: خبر حضور آقای جنتی در مراسم دراویش صوفیه در شهر شیراز را تکذیب می‌کنیم، این مراسم اجرای نمایش سنتی توسط هنرمندان بود که قبلا مجوزهای آن صادر شده بود.  
 
نوش آبادی تاکید کرد: هیچ مجوزی به گروه های منحرف تشکل های غیرهمسو با نظام و فرقه های ضاله نداده ایم و نخواهیم داد، ملاحظات جدی است و اجازه نمی دهیم فرهنگ و هنر کشور دستخوش جریان های نامتعارف و غیرشرعی شود. 
 
وی با اشاره به تفاهم نامه اخیر میان وزارت ارشاد و وزارت دارایی مبنی بر معاف کردن تشکل های فرهنگی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده گفت: اکنون تمام نهادهای فرهنگی از مالیات معاف شده اند اما به این خاطر که عده ای کار چاپخانه داران و ناشران را فرهنگی صرف نمی دانند و معتقدند کاری فرهنگی صنعتی است، اجرای این معافیت گاهی دیده نمی‌شد و در حق این دو گروه کم لطفی می شود. 
 
سخنگوی ارشاد افزود: امیدواریم با تعیین تکلیف حقوقی چاپ و نشر کشور که پایه رشد فرهنگ و علم است آن ها نیز در فهرست معافیت قرار گیرند. 
 
نوش آبادی همچنین با اشاره به آئین نامه جدید قانون مطبوعات گفت: در آئین نامه جدید نکات مثبت فراوانی دیده می‌شود، اما برخی از آن ها مانند بیمه شدن خبرنگاران و کارمندان خبرگزاری‌ها، بحث رسانه اجاره‌ای و مصوبات شورای امنیت ملی از اهمیت بالاتری برخوردار است، در بحث مصوبات شورای امنیت ملی سیاست‌های کمیته تبلیغات برای رسانه ها اجباری است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین