کد خبر: ۵۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
فرمانده انتظامی مشهد از کاهش 9 درصدی زورگیری‌ها در ایام محرم در این شهر خبر داد.
ناطقان:سرهنگ محمد بوستانی امروز 26 مهر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مرکز فرماندهی مشهد برگزار شد، عنوان کرد: در ایام محرم زورگیری‌ها 9 درصد، قاپ‌زنی‌ها 38 و نزاع‌های دسته‌جمعی تا 44 درصد کاهش داشته است، همچنین در زمینه نزاع‌های فردی شاهد کاهش 18 درصدی بوده‌ایم و در وقوع قتل نیز تا 75 درصد کاهش داشته‌ایم، به نظر می‌رسد مردم در مناسبت‌های مذهبی مراقبت بیشتری از رفتار خود دارند به همین دلیل باید برای کاهش جرائم، نزاع‌ها و ... مبانی اعتقادی و مذهبی جامعه تقویت شود.
وی با بیان اینکه زورگیری و سرقت به عنف در 6 ماهه اول سال 18 درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: اما متاسفانه در حالی که در این موضوع با کاهش وقوع مواجه بوده‌ایم، در قاپ‌زنی‌ها تا 45 درصد شاهد افزایش بوده‌ایم.
بوستانی با اشاره به دلایل افزایش درصد قاپ‌زنی‌ها، عنوان کرد: با افزایش تعداد تلفن‌های همراه زمینه‌ای برای ارتکاب جرم از سوی سارقان فراهم شده و دلیل بسیاری از قاپ‌زنی‌ها بی‌توجهی مالکان به تلفن‌های همراه است.
کاهش 80 درصدی سرقت‌های مسلحانه
فرمانده انتظامی مشهد به کاهش 80 درصدی سرقت مسلحانه نیز اشاره و تصریح کرد: در سال جاری هیچ سرقتی از بانک‌ها نداشته‌‌ایم همچنین در 6 ماهه اول سال وقوع قتل 20 درصد، نزاع‌های دسته جمعی 35 و نزاع‌های فردی تا 23 درصد کاهش داشته است.
بیشتر نزاع‌ها به دلیل موضوعات خانوادگی هستند
بوستانی با تاکید بر اینکه در این مدت چاقوکشی‌ها نیز تا 50 درصد کمتر شده است، افزود: خوشبختانه با اقدامات پلیس و ارتقای سطح جامعه در موارد مجرمانه شاهد کاهش‌های خوبی بوده‌‌ایم، در حال حاضر درصد بالایی از نزاع‌ها مربوط به اختلافات خانوادگی است و در صورتی که خانواده‌ها بتوانند فضای فرهنگی را بر خود حاکم کنند بسیاری از این نزاع‌ها اتفاق نمی‌افتد.
وی با بیان اینکه وضعیت نگران‌کننده امنیتی در مشهد نداریم، اضافه کرد: با گذشت 25 روز از فصل پاییز در مجموع پنج درصد کاهش جرائم داشته‌ایم همچنین سرقت منزل در این مدت 14 درصد کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به کاهش هفت درصدی سرقت خودروهای سواری، خاطرنشان کرد: بسیاری از خوردوهایی که سرقت می‌شوند خودروهای پراید هستند زیرا این نوع از خودروها ضریب ایمنی بسیار پایینی دارند و در بعضی از موارد با کلیدهای مشابه می‌توان این خودروها را سرقت کرد.
وی در خصوص اجرای طرح در مدارس با آغاز سال تحصیلی، گفت: خوشبختانه نظارت‌ها را در زمینه مدارس افزایش داده‌ایم و با هرگونه مزاحمت به خصوص در مدارس دخترانه برخورد جدی و قاطعی داریم، اما در این زمینه نیازمند به همکاری و تعامل با آموزش و پرورش و دیگر سازمان‌های مربوطه هستیم.
فرمانده انتظامی مشهد تصریح کرد: علاوه بر تامین امنیت، کارشناسانی را برای توضیحات پلیسی، امنیتی و ... به مدارس اعزام می‌کنیم تا دانش‌آموزان را از این موضوعات آگاه کنیم و آماده دریافت نظرات تمام افرادی که در حوزه دانشگاهی فعالند، هستیم.
کشف 800 دوچرخه سرقتی در مشهد
بوستانی با بیان اینکه به دلیل اقدامات به موقع کلانتری‌ها در حوزه کشف دوچرخه‌های سرقتی شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم، عنوان کرد: تاکنون 800 دوچرخه کشف شده است افرادی که دوچرخه آنان به سرقت رفته است می‌توانند با مراجعه به کلانتری محل زندگی خود و انجام مراحل مربوطه برای شناسایی دوچرخه‌های خود به پارکینگ‌های نیروی انتظامی مراجعه کنند.
وی با اشاره به دستگیری باند کیف‌قاپی در منطقه گلشهر، اظهار کرد: این باند که شامل دو مرد و یک زن بود سرقت‌هایی را در این محدوده انجام می‌دادند و در بازرسی از منزل این زن تعدادی کیف سرقتی کشف و تاکنون 21 نفر برای شاکی این پرونده به کلانتری مراجعه کرده‌اند.
فرمانده انتظامی مشهد در خصوص آمار کشف مواد مخدر در مشهد، خاطرنشان کرد: شب گذشته خودروی پیکانی با محموله 277 کیلویی تریاک در ورودی مشهد متوقف شد و دو سرنشین آن برای بررسی بیشتر به مراجع قانونی تحویل داده شدند، همچنین در مردادماه 102 کیلو موادمخدر و در شهریور ماه نیز 135 کیلو موادمخدر و خودرویی شامل 294 کیلو تریاک کشف شد.
بوستانی با اشاره به آمار تماس‌های مردمی در 6 ماهه اول سال جاری، افزود: در مجموع حدود یک میلیون تماس با 25 خط تلفن نیروی انتظامی برقرار شده که 500 هزار از این تماس‌ها یعنی چیزی حدود 50 درصد عملیاتی شده است. 
وی خاطرنشان کرد: تماس‌های عملیاتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته، اما در مجموع تماس‌ها شاهد کاهش یک درصدی بوده‌ایم.
بوستانی در خصوص تماس‌های مردمی با سامانه 197 نیز، اظهار کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته شکایت‌ها 24 درصد کاهش داشته، اما در زمینه تقدیرها شاهد افزایش 12 درصدی بوده‌ایم، سه کلانتری مشهد در کشور نشان افتخار دریافت کرده و به چهار کلانتری لوح اهتمام اهدا شده است.
وی با بیان اینکه 92 درصد تماس‌های مردمی اعلام رضایت است، گفت: میزان رضایت‌مندی مردم از ناجا  در مشهد نسبت به میانگین کشوری پنج درصد بیشتر است. 
بوستانی با اشاره به طرح اجرای پلمپ عرضه موادمخدر، عنوان کرد: با انجام این طرح‌ها کانون‌های جرم متلاشی شده‌اند و تاثیرات زیادی را در زمینه کاهش وقوع جرم شاهد بوده‌ایم، در ماه گذشته نیز 50 مرکز دیگر پلمپ شدند.
اوراق‌فروشی‌ها مجوز فعالیت دریافت کنند
فرمانده انتظامی مشهد با تذکر به اوراق‌فروشان، عنوان کرد: ضایعات و اوراق‌فروشی‌ها باید تحت نظارت پلیس اماکن فعالیت کنند، در صورت عدم دریافت مجوز این مراکز پلمپ خواهند شد، در منطقه کاظم‌آباد نیز تعدادی از این مراکز که بدون مجوز فعالیت می‌کردند پلمپ شدند و با انجام این اقدام شاهد کاهش جرائم در آن منطقه بودیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین