کد خبر: ۵۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
رییس سازمان انرژی اتمی از احداث بیمارستان هسته ای در ایران خبر داد و گفت: این بیمارستان هسته ای که در نوع خود بی نظیر بوده و درغرب آسیا تا کنون نداشته ایم در تهران ساخته می شود.
ناطقان:علی اکبر صالحی روز سه شنبه در مراسم آغاز به کار دهمین همایش ملی نخبگان فردا، افزود: با توجه به تکنولوژی های به کار گرفته شده در این بیمارستان هزینه ساخت آن بالغ بر 300 میلیون یورو برآورد شده است.
وی ادامه داد:بعد از برجام ساخت دو نیروگاه جدید در دست اقدام است که هزینه ساخت این دو نیروگاه 10 میلیارد دلار برآورد شده است.
صالحی در خصوص تولید رادیو داروها افزود: در نظر داریم پروژه ای بالغ بر 70 میلیون یورو در زمینه تولید رادیو داروها بر اساس استاندارد FDG در کشور اجرا کنیم، در حال حاضر در کشور رادیو داروهایی تولید می شود اما طبق استاندارد FDG نیست.
رییس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: در بعد فنی دستاوردهای زیادی در برجام داشته ایم و در صنعت چیزی را از دست نداده ایم اما متاسفانه برخی ها قادر به شنیدن این امر نیستند.
صالحی گفت: در 25 سال گذشته بالغ بر 7 میلیارد دلار برای صنعت هسته ای ایران هزینه شده است و اکنون در این جایگاه قرارداریم.
وی گفت: در حال حاضر علاوه بر سایت بوشهر، سایت های هسته ای نطنز، فردو، اراک، اصفهان ، کرج و یزد نیز در کشور ایجاد شده و فعال هستند که هر کدام برای خود یک شهر علمی هستند.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین