کد خبر: ۶۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
گروه های مسلح در روز دوم از اجرای آتش بس در اراضی سوریه این آتش بس را نقض کردند.
ناطقان:همزمان با روز دوم اجرای آتش بس در اراضی سوریه، چندین مورد نقض آتش بس در مناطق مختلف استان حمص رخ داد که با واکنش نیروهای ارتش سوریه مواجه شد.

به گزارش النشره، گروه های مسلح در روز دوم از اجرای آتش بس در اراضی سوریه این آتش بس را نقض کردند.

در همین راستا، گروه های مسلح در منطقه «جوبر»، مواضع ارتش سوریه را هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن یکی از نظامیان ارتش سوریه و یک شهروند این کشور شد.

از سوی دیگر جنگنده های ارتش سوریه مواضع تروریست های داعش را در الشنداخیه الجنوبیه، مسعده و مزین البقر در حومه حمص هدف قرار دادند که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از تکفیری ها شد.

این در حالی است که درگیری ها میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست های داعش در چندین محور در حومه شرقی حمص ادامه دارد و ارتش سوریه مواضع تروریست ها را در منطقه بسیمه هدف حملات خمپاره ای خود قرار می دهد.

نیروهای ارتش سوریه همچنین مواضع گروه های مسلح را در روستاهای عین الفیجه و الحسینیه واقع در وادی بردی در حومه غربی دمشق پایتخت سوریه هدف حملات خمپاره ای خود قرار دادند.

مواضع تروریست های داعش در منطقه تدمر در حومه حمص و جنوب فرودگاه التیفور نیز هدف حملات سنگین ارتش سوریه قرار گرفت.

در همین رابطه یک منبع امنیتی اعلام کرد که ارتش سوریه پس از تسلط بر تپه های مشرف بر روستای «شریفه» واقع در حمص، موفق شد کنترل این روستا را در دست بگیرد. نیروهای سوریه در راه تحقق این هدف، بیش از ۱۲۶ تروریست را به هلاکت رساندند و ۱۰ تانک و ۱۸ خودرو نظامی و ادوات و تجهیزات دیگر را منهدم کردند.

پیش از این مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس سوریه موسوم به «حمیمیم» در بیانیه ای اعلام کرد که گروه‌های مسلح طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ مرتبه آتش بس در سوریه را نقض کرده اند.

گفتنی است، طبق توافق دولت سوریه و مخالفان آن، توافق آتش بس در سراسر این کشور وارد مرحله اجرایی شده است.

منبع: مهر
برچسب ها: آتش بس ، سوریه ، داعش
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین