کد خبر: ۶۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹
مجلس ترحیم و بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام (ره) و رهبری، شامگاه سه‌شنبه با همکاری سفارت جمهوری ایران در محل مرکز اسلامی انگلیس در لندن، با حضور جمع کثیری از ایرانیان مقیم، روحانیون و شخصیت های مذهبی برگزار شد.
ناطقان: حمید بعیدی نژاد، سفیر کشورمان طی سخنانی در این مراسم که با قرائت آیاتی از قرآن کریم شروع شد، به بیان ویژگی های شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت و گفت: ایشان تمام عمرشان را صرف جهاد، مبارزه و تلاش برای برقراری حکومت اسلامی و پیشبرد آرمان های مقدس انقلاب کرد.

وی با بیان اینکه «آیت الله هاشمی رفسنجانی از رهبران اصلی و پیشگامان انقلاب اسلامی ایران بود» افزود: وی در صحنه های مختلف تصمیم گیری، جنگ، امور آبادانی و سازندگی نقش مهمی را ایفا کرد.

بعیدی نژاد اشاره کرد: او رئیس جمهوری بود که به رغم رکود اقتصادی پس از جنگ، اما مانند یک اقتصاد دان بزرگ برنامه توسعه اقتصادی کشور را تبیین و هدایت کرد.

وی با اشاره به رشد اقتصادی 12 درصدی کشورمان در دوران ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی و کاهش بی سابقه بیکاری در کشور در آن دوران تصریح کرد: برخی دستاوردهایی که ایشان در دوران پس از جنگ بدست آورد هرگز در تاریخ پس از انقلاب تکرار نشد.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان همچنین به حمایت های دلسوزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی از مذاکرات هسته ای ایران و گروه پنج به علاوه یک اشاره کرد و افزود: ایشان تاکید می کرد که بایستی بحران های ساختگی علیه برنامه هسته ای ایران را هرچه سریع تر پایان دهیم.

بعیدی نژاد همچنین حضور گسترده مردم ایران در مراسم خاکسپاری آیت الله هاشمی رفسنجانی را نشانه مردمی بودن و محبوبیت ایشان در دل اقشار مختلف جامعه برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین، محمد علی شمالی رئیس مرکز اسلامی انگلیس نیز طی سخنانی بردباری آیت الله هاشمی رفسنجانی را از شاخصه های برجسته شخصیت ایشان برشمرد و افزود: این ویژگی ناشی از لطف خداوند و درس آموزی در محضر بزرگانی همچون امام خمینی (ره) و سایر بزرگان دین اسلام است.

وی از دیگر ویژگی های آیت الله هاشمی رفسنجانی را مجاهدت های وی در صحنه های مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی برشمرد و گفت: اینکه یک نوجوان روستایی بتواند به چنین درجه ای نایل گردد که مورد محبت جامعه اش قرار گیرد، نشانه لطف خداوند به ایشان بوده است.
رییس مرکز اسلامی انگلیس در ادامه بیان داشت: زمانی که مردم دنیا تصور می کردند که نقش دین تمام شده است، امام خمینی (ره) و یاران باوفایشان با انقلاب اسلامی معادلات دنیا را تغییر دادند و چه بسا اگر انقلاب ایران نبود، اکنون اثری از مسیحیت، یهودیت و سایر ادیان الهی باقی نمی ماند.

نماینده مقام معظم رهبری در لندن، حضور گسترده مردم کشورمان در مراسم تدفین آیت الله هاشمی رفسنجانی را نیز نشان از اقتدار انقلاب اسلامی دانست و افزود: به رغم اینکه 38 سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته و تحریم ها و مشکلات بر مردم فشار آورده است اما مردم برای کسی که راس امور قرار دارد همچنان ابراز احساسات می کنند. این مساله نشان می دهد که خداوند دل های ما را به سمت خلوص متمایل کرده است.

«محمد موسوی» رییس شورای شیعیان بریتانیا نیز طی سخنانی در این مراسم، آیت الله هاشمی رفسنجانی را از شخصیت های برجسته جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

وی بیان اینکه «یکی از ویژگی های ایت الله هاشمی رفسنجانی این بود که به همه انسان ها فارغ از نژاد و مذهبشان احترام می گذاشتند» افزود: ایشان احترام زیادی در قلب و روح آنهایی که با ایشان دیدار کردند، دارند.

این روحانی شیعی تصریح کرد: به نظر من، نه تنها ایران بلکه جامعه اسلام نیز یکی از توانمندترین شخصیت هایش را از دست داد.

در این مراسم علاوه بر مداحی یکی از مداحان اهل بیت ( ع)، کلیپ های ویدیویی در رابطه با مراسم خاکسپاری آقای هاشمی رفسنجانی پخش شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین