کد خبر: ۶۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
تلاش شبانه برای آوار برداری/ شهادت ۲۰ آتش‌نشان و مصدومیت ۸۴ نفر/ یک متر فاصله تا موتورخانه/ هیچ یک از اجساد خارج نشده است/ هشتصد میلیارد برآورد احتمالی خسارت مالی/ بررسی علت وقوع حادثه از سوی کارشناسان
ناطقان: ساختمان پلاسکو یکی از ساختمان‌های بزرگ و تجاری تهران که قدمت 53 ساله دارد که صبح روز پنجشنبه دچار آتش سوزی گسترده شده بود.

از این ساختمان 17 طبقه به‌عنوان اولین ساختمان مرتفع و مُدرن ایران یاد می‌شود.

در زیر آخرین روند اقدامات انجام شده رو می‌خوانید:

06:05/ سخنگوی آتش نشانی: با توجه به مدل تخریب و ریزش ساختمان احتمالا همکاران ما که در این ساختمان حضور داشته‌اند، به شهادت رسیده‌اند

06:00/ آهن‌های گره خورده مانع اصلی آواربرداری/ حفاری 2 تونل مغازه همجوار پلاسکو همچنان ادامه دارد

05:40/ تلاش‌های نیروهای امدادی از 2 سمت (شمال و جنوب) ساختمان برای آواربرداری همچنان ادامه دارد/ حجم آوار و نخاله‌های ساختمانی کار امدادگران را کند کرده است.

05:00/ صف‌ کامیون‌های در اطراف ساختمان پلاسکو برای عملیات خاکبرداری

03:50/محبوسین در موتورخانه 4 نفر هستند/تعدادی خدماتی های پاساژ هستند.

03:35/ تاکنون حدود 50 کامیون ده تن حامل آهن آلات برش داده شده مربوط به اسکلت ساختمان از محل ریزش آوار خارج شده است

03:24/ گفته می شود یکی از افراد محبوس شده با استفاده از تلفن همراه خود در ساعت 20 شب گذشته پیامکی را به یکی از دوستان خود مبنی بر زنده بودنش ارسال کرده است.

03:22/ قالیباف هم اکنون با حضور در محل بر روند اجرای اقدامات شهرداری و عوامل آتش نشانی نظارت داشته و دستورات لازم را صادر کرده است.

03:18/ با وجود آوار و آتش، همچنان تلاش برای نفوذ به طبقات زیرین برج در ضلع شرقی ادامه دارد

03:00/ با اسکن جدید دستگاه زنده یاب از موتورخانه طبقه منفی دو مشخص شده است که ممکن است دو نفر از افرادی که در این محل حضور دارند زنده باشند.  

03:13/ کتانباف با حضور در محل ریزش پلاسکو بر اقدامات عوامل اجرایی شهرداری تهران نظارت دارد.

02:55/ مازیار حسینی معاون شهردار امروز از مراسم خاکسپاری پدرش به محل حادثه ساختمان پلاسکو آمد و هدایت فنی میدان را بر عهده گرفت.

02:50/ بخش عمده ای از سازه فلزی نمای پاساژ پلاسکو با ساتفاده از برشهای متعدد به وسیله جرثقیل از روی آوار برداشته شد.

به این ترتیب در عملیات آوار برداری تسریع خواهد شد.

02:31/ خبرنگار فارس: گفته می شود سقف موتورخانه که مأموران تلاش میکنند از ضلع جنوبی ساختمان به آن برسند به تنهایی چهار متر قطر دارد.
برچسب ها: حادثه پلاسکو
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین