کد خبر: ۶۲۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
دولت دانمارک اعلام کرد که ۶۰ نیروی ویژه را برای پیوستن به نیروهای ائتلاف ضد داعش در سوریه اعزام می‌کند.
ناطقان: به نقل از مجله نیوزویک، دانمارک به عنوان یکی از اعضای ناتو در حال حاضر در ائتلاف ضد داعش به سرپرستی آمریکا در عراق حضور دارد اما روز جمعه براساس درخواست ائتلاف پارلمان دانمارک تصمیم گرفت که نیروهای ویژه خود را برای مبارزه با داعش به سوریه اعزام کند.

دانمارک اعلام کرد تصمیم گرفته عملیات نیروهای ویژه‌اش علیه داعش در سوریه و عراق را گسترش دهد.

دانمارک در آوریل گذشته با اعزام نیروهای کشورش از جمله نیروهای ویژه به منطقه موافقت کرد و اولین گروه این نیروها به پایگاه هوایی "الاسد" در عراق رفتند.

دانمارک پیشتر در جلب موافقت پارلمان این کشور برای اعزام نیروهایش به سوریه شکست خورد اما پارلمان روز جمعه با این مساله موافقت کرد.

در همین راستا، وزیر خارجه دانمارک گفت: مبارزه علیه داعش یکی از اولویت‌های مهم سیاست امنیتی و خارجی دولت دانمارک است.

در حال حاضر ۴۰۰ پرسنل نظامی دانمارک به ائتلاف کمک می‌کنند که ۶۰ تن از آنها نیروهای ویژه هستند. همچنین این کشور شش فروند جنگنده اف ۱۶ برای ائتلاف فراهم کرده است.

همچنین دولت دانمکارک اعلام کرد به ناوچه‌هایش اجازه می‌دهد به طور مشترک با ناوهای هواپیمابر آمریکایی از ماه فوریه و یا مه فعالیت کنند.

همزمان نیروهای دانمارکی به دنبال بازداشت مظنونان وابسته به داعش در داخل کشور هستند.

سرویس امنیتی دانمارک در ماه آوریل ۴ مظنون داعشی در کپنهاگ بازداشت کرده و تصمیمات و مهمات آنها را توقیف کردند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین