کد خبر: ۶۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
ایزدی:
یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: به احتمال بالا رییس جمهور جدید آمریکا رویکرد تهاجمی در قبال برجام خواهد داشت.
ناطقان: فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در پاسخ به این سوال که رویکرد ترامپ در قبال برجام چه خواهد بود و آیا می‌توان انتظار داشت در دوران وی، برجام با چالش جدی مواجه شود یا خیر، گفت: بر اساس شواهد موجود، ترامپ، چندان دل خوشی از برجام ندارد و همانگونه که گفته، سعی خواهد کرد آن را لغو کند.

ایزدی افزود: گویا در روزهای اخیر، موضع ترامپ در قبال برجام، متعادل‌تر شده زیرا او و همفکرانش، از لغو برجام به سوی بازنگری در آن سوق یافته است.

وی تصریح کرد: به عقیده من، این چرخش در سیاست‌های ترامپ در قبال برجام نیست بلکه بیشتر یک عقب‌نشینی سیاسی برای بررسی جو حاکم است.

این کارشناس مسائل آمریکا گفت: در اینکه همه روسای جمهور آمریکا تحت نفوذ و تأثیر لابی صهیونیستی فعال در این کشور هستند تردیدی نیست. این امری است که بارها و بارها به اثبات رسیده است. در حال حاضر، ترامپ هم تحت همین تأثیرات و جوگیری‌هاست.

ایزدی اظهار داشت: احتمال دارد که ترامپ بخواهد در قبال برجام، رویکردی رادیکالی مبنی بر لغو و حذف کامل برجام از عرصه معادلات سیاسی ایالات متحده اتخاذ کند، با عنایت به فشارهایی که بر روی او هست و خواهد بود، چندان بالا نیست.

وی افزود: در این مسیر، ترامپ با دشواری‌های زیادی به ویژه از سوی مدافعان برجام در دولت اوباما روبرو خواهد شد اما اینکه برجام، در دوران ترامپ با معضلات و چالش‌هایی روبرو شود، به نظر، یک امر خیلی محتمل خواهد بود.

این کارشناس مسائل آمریکا خاطرنشان کرد: در این وضعیت، ایران باید در قبال رییس جمهور جدید آمریکا بسیار محتاطانه و هوشیارانه عمل کند تا با هر اهرمی که در اختیار است، مانع تعدی ترامپ به برجام گردد. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین