کد خبر: ۶۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
سخنگوی رئیس جمهور ترکیه گفت نیروهای این کشور وارد شهر الباب شده اند و مشغول پاکسازی این شهر از داعشی‌ها هستند.
ناطقان: به نقل از بلومبرگ، یکی از سخنگویان رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – اعلام کرد نیروهای ترکیه‌ای وارد شهر الباب – مقر داعش -- در شمال سوریه شده و عملیات پاکسازی این شهر از عناصر داعشی را آغاز کرده اند.

"ابراهیم کالین" – سخنگوی رئیس جمهور ترکیه – روز چهارشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت با این‌که همچنان زود است که شهر الباب را به طور کامل "امن" خواند، این عملیات می‌تواند موجبات حمله به رقه – پایتخت خودخوانده تروریست‌های داعشی – را فراهم کند.

ارتش ترکیه، عملیات نظامی "سپر فرات" را با هماهنگی نیروی هوایی ائتلاف بین المللی در 24 اوت 2016 در شمال سوریه و به بهانه بیرون راندن تروریست های داعش آغاز کرد.

در چند هفته گذشته، نیروهای دولتی سوریه و شبه‌نظامیان وابسته به دولت این کشور پیشرفت‌های سریعی را به سوی شهر الباب داشته اند. در چند روز گذشته، نیروهای دولتی سوریه با قطع آخرین راه دسترسی به الباب، این شهر را به طور کامل تحت محاصره درآوردند.

کالین گفت ترکیه برای فتح شهر رقه برنامه‌هایی را پیشنهاد داد اما دولت اوباما – رئیس جمهور سابق آمریکا – آن‌ها را در نظر نگرفت.

کالین گفت روز چهارشنبه، در تماس تلفنی رجب طیب اردوغان با دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – دو طرف بررسی همکاری‌های بیشتر برای مبارزه با داعش در سوریه را پذیرفتند. این مسئله در ملاقات "مایکل پامپیو" – رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) – و "هاکان فیدان" – رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه – که در روزهای آتی انجام خواهد شد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین